رانندگان تاکسی اینترنتی طعمه سارقان حرفه‌ای شدند

متهمان پس از دستگیری به 11 سرقت با شگرد مشابه اعتراف کردند

رانندگان اسنپ هدف سارقان حرفه‌ای پایتخت قرار گرفتند؛ مسافر‌نماهایی که پس از سوارشدن به خودروی تاکسی‌های اینترنتی نقشه خود را اجرا می‌کردند. نقشه‌ای تکراری با تعارف یک نوشیدنی؛ نوشیدنی که مسموم بود و سارقان به راحتی می‌توانستند دست به دزدی بزنند. یکی از دزدان مجرمی حرفه‌ای و سابقه‌دار بود. همین مسأله باعث شد که آنها خیلی زود در دام پلیس گرفتار شوند و به 11 سرقت با شگرد مشابه اعتراف کنند.

اوایل هفته جاری بود که چند شاکی به کلانتری مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. این چند نفر راننده تاکسی‌های اینترنتی بودند که با مراجعه به کلانتری شکایاتی با موضوعات مشابهی را مطرح کردند.

شکایت‌های مشابه

شاکیان همگی اعلام کردند که یک مسافر از آنها سرقت کرده است. آنها در شکایت خود به مأموران گفتند: «مسافری را سوار ماشین کردیم. او دو مقصد را تعیین کرد؛ در مقصد اول مسافر تنها بود ولی در مقصد دوم نفر دوم یعنی همدستش را سوار ماشین کرد. در ادامه بعد از ایجاد رابطه دوستانه و جلب اعتمادمان نسکافه تعارف کردند. تازه پس از مصرف نسکافه بود که بیهوش شدیم. در ادامه نیز لوازم‌مان ازقبیل کیف پول، گوشی هوشمند و لوازم خودرو به وسیله سارقان مسافرنما به سرقت رفت. وقتی به هوش آمدیم، فهمیدیم که دو سارق را به ‌عنوان مسافر سوار خودرویمان کرده بودیم.»

این دو مسافر بعد از ایجاد رابطه دوستانه و جلب اعتمادمان نسکافه تعارف کردند. تازه پس از مصرف نسکافه بود که بیهوش شدیم. در ادامه نیز لوازم‌مان ازقبیل کیف پول، گوشی هوشمند و لوازم خودرو به وسیله سارقان مسافرنما به سرقت رفت.

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. تحقیقات در این خصوص آغاز شد. مأموران با توجه به اهمیت موضوع به موقعیت اعلامی به وسیله رانندگان اعزام شدند. با هماهنگی مقام قضائی تصاویری از دوربین‌های مداربسته اخذ شد. در بازبینی تصاویر مشخص شد که یکی از متهمان جزو سارقان معروف است. مأموران کلانتری مهرآباد بارها او را دستگیر کرده بودند.

اعتراف به 11 سرقت

بنابراین دستور ورود به مخفیگاه متهم به مقام قضائی صادر شد. مأموران در عملیاتی وارد مخفیگاه متهم شده و او را دستگیر کردند. متهم ابتدا متهم منکر هر گونه سرقت شد. مأموران پس از به نمایش‌گذاشتن تصاویر دوربین‌های مداربسته برای این فرد، او را مجبور به اعتراف انجام اعمالش کردند و این فرد همدستش را نیز معرفی کرد.

نفر دوم نیز در عملیاتی دستگیر شد و درنهایت آنها به بیش از ۱۱ سرقت به این شیوه اعتراف کردند.

سرهنگ مسلم قاسم‌آبادی رئیس کلانتری ۱۱۹ مهرآباد درباره این خبر گفت: «پس از شناسایی ۶ نفر از شکات، پرونده تشکیل شد و متهمان به مقام قضائی معرفی شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    اسلامی برخورد کنند، دست شونو از ساعد قطع کنند؛ دزدی کم میشه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.