جهش تولید در نساجی هلال با ساخت محصولات استراتژیک امدادی

شرکت صنایع نساجی هلال ایران در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” تلاش می‌کند همراه با اجرای سیاست‌ها واستراتژی‌های جدید، متناسب با نیاز بازار کیفیت محصولات خود را ارتقا داده و در تولید چادر و دیگر محصولات تخصصی امدادی،کوهنوردی و طبیعت‌گردی فعالیت کند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ آرش غیاثی، مدیر طراحی و مهندسی شرکت صنایع نساجی ایران به بررسی دقیق‌تر و کامل‌تر اقدامات سال گذشته این شرکت و همچنین طراحی محصولات جدید و رویکردهای آن در سال 1403 پرداخته است و در این رابطه می‌گوید: در واحد طراحی و مهندسی، به نیازها و مشکلات موجود در سیستم تولید پاسخ داده می‌شود. این فرآیند به‌ وسیله مهندسان و با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف انجام می‌شود. هدف اصلی این واحد ارائه محصولات جدید مبتنی بر نیاز بازار نظیر چادر، پوشاک تخصصی،کیف و کوله‌پشتی و همچنین بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه و ارائه راهکار جهت افزایش بهره‌وری خطوط، بهبود عملکرد، کیفیت و کارایی سیستم تولید است. این روند در طول مراحل مختلف، از ایده‌پردازی، تحلیل، طراحی، اجرا و تست کارایی استفاده می‌کند تا به نتیجه‌ای بهتر و بهینه‌تر برسد. از مزایای انجام این فرآیند بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و بهره‌وری هستند.

شناخت بازار و کشف نیازهای جدید متناسب با نیاز بازار و مشتریان؛ هدف اصلی

او افزود: برای رسیدن به هدف تعیین شده باید قبل از شروع به طراحی، مطالعه و تحلیل کاملی از نیازها، محدودیت‌ها، ماشین آلات و فناوری‌ها انجام شود که این فرایند وابسته به نوع مدل تولید متفاوت است. در مرحله طراحی مفهومی هم بر اساس تحلیل‌ها و مطالعات اولیه، طرح‌ها و مفاهیم اولیه ارائه می‌شوند. سپس مرحله طراحی تفصیلی آغاز می‌شود تا پس از تأیید طرح‌های مفهومی، نمونه‌ها به طراحی مفصل و دقیق تبدیل شوند که تمامی آنها شامل ابعاد، جزئیات فنی و ویژگی‌های مشخص شده هستند.

پاسخ به نیاز مشتری با هدف بهبود عملکرد؛ اولویت طراحان

غیاثی تاکید کرد: در ادامه روند تولید محصول، بر اساس نیازها و محدودیت‌ها، مواد و فناوری‌های مناسب روز انتخاب خواهند شد تا بتوان به نیازهای مشتری پاسخ داده شده و به عملکرد و کارایی محصول نیز کمک شود. در ادامه هم محصول طراحی شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت آن نیز شناسایی می‌شود. سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده، بهبود و بهینه‌سازی هم انجام خواهد شد.

ابتدا اجرا و تولید، سپس آزمون و ارزیابی

او ادامه داد: همزمان با ارائه طراحی نهایی، مرحله تولید و اجرای محصول آغاز می‌شود؛ در این مرحله باید از تجهیزات و فرآیندهای مناسب استفاده تا محصول با کیفیت و مطابق با طراحی تولید شود. در ادامه با کمک واحد کنترل کیفیت، محصول و عملکرد آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز، تغییرات و بهبودهای لازم نیز اعمال شود. در پایان پس از نگهداری و بایگانی نمونه‌های تولید شده، با توجه به بازخورد مصرف‌کنندگان به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای لازم اعمال می‌شود تا محصول به طور مستمر و کیفیت بالا در مسیر تولید قرار گیرد. استانداردهای مواد اولیه به همراه ارائه مدارک فنی محصول نظیر مشخصات و مقدار مصرف مواد اولیه، محصول نهایی با مشخصات و نوع خدماتش و نیز نقشه‌های فنی در فرآیند تولید محصولات کاملاً مدنظر قرار می‌گیرد.

بهره‌مندی از دانش‌های نوین علمی نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار است

غیاثی خاطرنشان کرد: اخیرا اقدامات بسیار خوبی در خصوص ارتباط با دانشگاه‌های صنعتی و فنی حرفه‌ای و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده که انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی تهران نمونه مهم آن بوده است.

چادرهای امدادی و مسافرتی و راپ هال استراتژیکی‌ترین محصولات نساجی

مدیر طراحی و مهندسی شرکت صنایع نساجی ایران گفت: از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های محصولات باید به طراحی چادر دو پوش و چادرهای گروهی از قبیل 24 و 50 متری اشاره کرد. اکنون هم برنامه‌ریزی برای طراحی سبد خرید انواع محصولات امدادی،کوهنوردی و طبیعت‌گردی و نیز طراحی انواع چادرهای کوهنوردی،مسافرتی، گروهی در ابعاد بزرگ به همراه چادرهای بادی در دستور کار شرکت است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.