دوئل یوزهای ایرانی با کابوس هلند و ایتالیا

تیم‌ملی ایران فردا بعد از 6 سال بار دیگر رودرروی بوسنی و هرزگوین قرار می‌گیرد

در دومین تجربه سرمربیگری دراگان اسکوچیچ، شاگردان او در خانه حریف به مصاف بوسنی و هرزگوین می‌روند

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم تعطیلی بدموقع لیگ برتر فوتبال بعد از هفته اول ارزش آن را داشت که تیم‌ملی یک محک جدی برابر بوسنی و هرزگوین بخورد. این تیم اروپایی که در لیگ ملت‌های اروپا حضور دارد، آخرین بار در جام جهانی 2014 با ایران روبه‌رو شد؛ دیداری که تیم کی‌روش می‌توانست در صورت پیروزی در آن به دور بعدی صعود کند، اما 3 بر یک شکست خورد.

در شرایطی که دراگان اسکوچیچ برای این بازی مهم در شهر سارایوو، خیلی از بازیکنان کلیدی تیم‌ملی همچون جهانبخش،‌ آزمون و طارمی را به تیم‌ملی دعوت نکرده، تعدادی از ستاره‌های بوسنی هم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این دیدار غایب خواهند بود.

ادین ژکو، آلدین تورکشا و امیر هاجیامیتوویچ بازیکنانی هستند که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دیدار با ایران را از دست دادند. با این حال بوسنی در ترکیب خود لژیونرهای شناخته‌شده دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به میرالم پیانیچ(بارسلونا)، سئاد کولاشیناچ (آرسنال)، راده کرونیچ (آث میلان)، آمر گوجاک (تورینو)، آسمیر بگوویچ (بورنموث)، محمد بشیچ (اورتون) و ارمین بیکاچیچ (هوفنهایم) اشاره کرد.

در این دیدار که پنجشنبه از ساعت 20و30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود، تیم‌ملی ایران به عنوان تیم 29 رده‌بندی فیفا برابر بوسنی با رتبه 51 قرار می‌گیرد؛ اگرچه نتایج اخیر این تیم اروپایی اصلا گویای این نیست که قدرت آنها کمتر از ایران است.

تیم‌ملی فوتبال بوسنی در گروه یک رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا با تیم‌های لهستان، ایتالیا و هلند هم‌گروه است که در جدول رده‌بندی در رده آخر قرار دارد و در چهار دیداری که برگزار کرده است، دو تساوی و دو شکست را به ثبت رسانده و از صعود به دور بعد بازماند.

نکته جالب در مورد تیم‌ملی بوسنی این است که آنها در ایتالیا در برابر تیم‌ملی این کشور به تساوی یک – یک دست یافتند که ادین ژکو تک گل آنها را به ثمر رساند و استفانو سنسی تک گل لاجوردی‌پوشان را وارد دروازه بوسنی کرد. شاگردان دژان باجویچ در تیم‌ملی بوسنی در برابر هلند نیز به تساوی بدون گل رسیدند. هر چند بوسنی در مقابل دو تیم از بزرگان اروپا به تساوی رسید، اما هر دو دیدار رفت و برگشت در مقابل لهستان را واگذار کرد و همین امر باعث شد این تیم با وجود متوقف‌کردن تیم‌های بزرگ ایتالیا و هلند، در رده چهام گروه قرار بگیرد و حذف شود.

اولین رویارویی ایران و بوسنی به سال 1993 برمی‌گردد که ایران در آن بازی هم مثل آخرین دوئل خود با بوسنی در جام جهانی 2014 با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. حالا شاید زمان مناسبی برای یوزهای ایرانی باشد تا در خانه بوسنی انتقام آن شکست‌ها را بگیرند. البته که هیچ شکستی به اندازه باخت در آخرین بازی جام جهانی 2014 برزیل و ناکامی در صعود به دور بعدی دردناک نخواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.