گشایش معبر مرزی بین ایران و پاکستان

تبادل‌نظر ظریف با عمران‌خان

وزیر امور خارجه کشورمان در سومین دیدار رسمی خود در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد

شهروندآنلاین: «محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه با حضور در کاخ نخست‌وزیری پاکستان با عمران‌خان دیدار کرد.

طرفین درباره روابط ایران و پاکستان، گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری به‌ویژه تقویت مراودات مرزی بحث و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان محور رایزنی‌های خود با وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان را در این نشست با نخست‌وزیر پاکستان مطرح کرد.

ظریف و عمران‌خان بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه تهران- اسلام‌آباد، مشارکت برای صلح و ثبات منطقه‌ای از جمله همکاری نزدیک برای کمک به برقراری امنیت در افغانستان تأکید کردند.

طرفین همچنین خواستار مقابله با اسلام‌هراسی، مساعی مشترک برای کمک به حل مسائل جهان اسلام و تقویت مناسبات فی‌مابین شدند.

براساس این گزارش، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه خود به پاکستان امروز با ژنرال باجوا فرمانده ارتش و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه کشور میزبان دیدار کرد.

ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: «امروز بحث طولانی و بسیار خوبی درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های مرزی صورت گرفت و درباره گشایش معبر مرزی بین ایران و پاکستان در هفته آینده و همکاری‌های تجاری مرزی و تهاتر بین دو کشور گفت‌وگو شد.»

ظریف افزود: «درباره تحولات افغانستان، خلیج‌فارس، عادی‌سازی روابط بعضی کشورها با رژیم صهیونیستی، بحران قره‌باغ و برجام  نیز با مقامات پاکستانی تبادل‌نظر کرده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.