کری‌خوانی، حمله با شمشیر و قطع دست یک کشتی‌گیر  

کری‌خوانی در منطقه دماوند یک درگیری خونین را رقم زد. قدرت‌نمایی‌های عربده‌کشان محله پایان تلخی داشت. دستِ چپ کشتی‌گیر مدال‌آور با شمشیر قطع شد. اشرار خونسرد، بی‌توجه به دستِ قطع‌شده، صحنه خونین جرم را ترک کردند، اما فرار متهمان این یورش خونین خیلی کوتاه بود، پلیس شرور شمشیر به دست را به دام انداخت. متهمی که در بازجویی‌ها ادعا می‌کند بی‌گناه است.

گزارش یک درگیری  عجیب

اوایل آبان‌ماه امسال پلیس درجریان یک درگیری خونین در خیابان دماوند قرار گرفت. پنج جوان شرور به بهانه کری‌خوانی درگیری را راه انداختند. به خانه دو برادر یورش بردند.
دو برادر محله دماوند با حمله این گروه از اشرار راهی جز دفاع نداشتند. حمله خونین که با ضربات شمشیر هم همراه شد. ضربه شمشیر یکی از اوباش دستِ برادر کوچک‌تر را قطع کرد. صحنه‌ای وحشتناک و تلخ که برادر بزرگ‌تر شاهدش بود.التماس‌شان می‌کرد تا رهایشان کنند. می‌خواست برادر و دست‌بریده‌اش را به بیمارستان ببرد، اما عربده‌کشی و کتک‌کاری ادامه‌دار بود.
پنج شرور بی‌رحم که با قطع دست پسرجوان، قدرت‌نمایی و عربده‌کشی‌شان پایان یافت و مهلکه را ترک کردند.

قطع دست یک کشتی گیر

دو برادر به بیمارستان منتقل شدند. ماجرای درگیری خونین به پلیس مخابره شد که در ادامه مأموران پایگاه پلیس امنیت و عمومی تهران برای دستگیری عامل قطع‌کردن دست چپ پسرجوان وارد عمل شدند.
دست چپ پیوند زده شد اما مچِ دست برادر بی‌گناه تا نوک انگشت سیاه شد و خونی در آن جریان نداشت. قربانی این درگیری دهشتناک، یک کشتی‌گیر مدال‌آور است اما نه می‌خواهد نامش منتشر شود، نه تصویرش.
این حادثه تلخ شاید او را از کشتی دور کند. رشته ورزشی که سال‌ها برایش زحمت کشید اما پنج اوباش رویا و زندگی‌اش را تباه کردند.

 

دستگیری و ادعای بی گناهی

اما این مأموران پایگاه چهارم پلیس امنیت و عمومی پایتخت بودند که خیلی زود موفق به دستگیری عامل اصلی قطع دست چپ جوان کشتی‌گیر شدند.
اما متهم وقتی پیش‌روی جوان کشتی‌گیر قرار گرفت؛ خود را بی‌گناه دانست و ادعا کرد: «من با شمشیر دست شاکی را قطع نکردم. این دو برادر بودند که به من حمله کردند و مرا به باد کتک گرفتند.»

التماس های بی فایده

تحقیقات تکمیلی درحالی ادامه دارد که برادر بزرگ‌تر جزئیات بیشتری از این حمله وحشتناک بازگو کرد: «درخانه بودیم که این اوباش حمله کردند. شوکه شدیم اما تنها کاری که می‌کردیم، دفاع بود. اما یکی از همین اشرار شمشیر داشت. شمشیر را دور سرش می‌چرخاند و عربده می‌کشید. برادر من صاحب مدال‌های متعددی در رشته کُشتی است، که ناگهان فرود شمشیر را بر دست برادرم دیدم. دستش را قطع کرد. وحشتناک‌ترین صحنه زندگی‌ام بود، اما برای آنها عادی بود. التماس‌هایمان هم فایده نداشت. عربده و فریادهایشان تمامی نداشت. قدرت‌نمایی می‌کردند و مانور می‌دادند. وقتی متهم اصرارهایمان را برای رهایی دید، گفت: «من جنگی هستم.» راه خلاصی نبود. هر ثانیه برایمان مهم بود. تقلا می‌کردیم، بی‌فایده بود، تا اینکه وقتی زمان از دست رفت، رهایمان کردند و با داد و فریاد رفتند. دست برادرم پیوند خورد اما نه به‌طور کامل. خونی در دستش جریان ندارد. شاید باید برای همیشه با کشتی خداحافظی کند و دیگر شاهد مسابقاتش در تشک کشتی نباشیم.»

آخر خط برای ۱۴۶ اوباش

متهم شمشیر به دست یکی از 146 اوباشگری است که در ششمین مرحله از طرح اقتدار از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد در این طرح ۵۷ محل هم از وجود اراذل و اوباش پاکسازی شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جزئیات دستگیری این 146 نفر می‌گوید: «این اراذل و اوباش سطح‌دار در کارنامه شرارت‌شان مزاحمت برای نوامیس، حمل سلاح، شرارت، قدرت‌نمایی دارند.»
سردار رحیمی ظهر چهارشنبه در مقر ستاد فاتب گفت: «این افراد در قالب ۱۳۱ باند فعالیت داشتند. ۵۲ نفر از دستگیرشدگان جزو اوباش‌گران و ۷۸ نفر به دلیل مزاحمت بالای نوامیس بازداشت شده‌اند، همچنین سه نفر نیز سلاح حمل می‌کردند.»

از افراد دستگیرشده هفت قبضه سلاح گرم، ۳۰ سلاح سرد و ۱۳ خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است. همچنین ۲۴ واحد صنفی نیز که به محل و پاتوقی برای حضور اوباش بدل شده بودند، پلمپ شد. این موارد شامل برخی از باشگاه‌های بدنسازی، قهوه‌خانه‌ها بود.

رصد اراذل در فضای مجازی

این درحالی است که پلیس فعالیت اراذل و اوباش را هم در فضای مجازی رصد می‌کند. پلیس در این فضا نیز بر عملکرد اراذل و اوباش اشراف و نظارت دارد. ۱۲۰ تارنما از سوی پلیس شناسایی شده‌اند. کار این وب‌های غیرمجاز انتشار و ترویج فیلم و تصاویر و مطالب مرتبط با اراذل و اوباش بود. تارنماهایی که ۳۵ مورد آن فعالیت‌شان مجرمانه بود که بیشتر این صفحات مسدود شدند. این درحالی است که پنج گردانندگان این فضاهای مجرمانه نتوانستند از دیدِ پلیس درامان باشند و بازداشت شدند.

 

افزایش فروش لوازم سرقتی در سایت ها و  شکایت های سریالی

در حاشیه برگزاری این طرح اما سردار رحیمی از شکایت‌های سریالی خریدوفروش در سایت‌های اینترنتی گفت. فروش اموالی که سرقتی هستند اما در این سایت‌ها به راحتی بارگذاری می‌شود. از آن‌سو، مشتریان هم خرید اینترنتی انجام می‌دهند. سردار در این رابطه می‌گوید: «برخی وب‌سایت‌ها که مدیریت‌شان در داخل کشور نیز قرار دارد، تخلفات متعدد و مکرری دارند. اموال سرقتی می‌فروشند و حتی مسائل ضداخلاقی هم دارند. باید با این سایت‌ها برخورد شود.»
مردم زیادی در دام فروش اموال سرقتی افتاده‌اند. افزایش شکایت‌های مردم این موضوع را تأیید می‌کند، اما سردار در آخر از مردم خواست اگر در دام این تجارت متقلبانه افتادند، شکایت خود را ثبت کنند. در بحث موارد سرقتی، پلیس آگاهی و در بحث موارد اخلاقی پلیس امنیت ورود می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.