وداع تلخ معلم با دانش‌آموزان از روی تخت بیمارستان

زیباترین تصویر روزهای کرونایی که با داغ عظیمی همراه بود

کرونا این‌بار معلمی را از ما گرفت که تا آخرین لحظات حیات به یاد دانش‌آموزانش بود و شوق درس‌دادن داشت.

شهروند آنلاین: مریم اربابی از معلمان متعهد شهرستان گرمه پس از روزها درگیری و جنگ با ویروس کرونا روی تخت بیمارستان با دانش‌آموزانش وداع کرد.

مریم اربابی، علیرغم بیماری و حضور در بخش مراقبت‌های ویژه و شرایط حاد تنفسی، حتی در واپسین لحظات عمر گرانبهای خویش دست از تدریس به دانش‌آموزانش برنداشت. این معلم ابتدایی، که از چند روز پیش به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، هفته جاری درگذشت و نه‌تنها دل دانش آموزان خود، بلکه دل تمام دانش‌آموزان و معلمان را به درد آورد.

روی تخت بیمارستان، گوشی‌اش را در دست گرفته بود تا آموزش تعطیل نباشد. درحالی که دستگاه‌های تنفس روی صورتش خودنمایی می کرد، اما این معلم فداکار مصمم بود تا همچنان شمع آموزش را برافروخته نگه داشته و تا آخرین نفس برای روشنایی‌بخشی به ذهن و اندیشه دانش‌آموزان بسوزد.

این معلم دلسوز گرمه‌ای که حتی از روی تخت بیمارستان هم شوق تربیت و تحصیل دانش‌آموزانش را داشت، پس از ۲۲سال خاک تخته‌خوردن اسیر این ویروس منحوس شد و غریبانه از کنار ما رفت.

تصویر به جا مانده از این معلم دلسوز که از روی تخت بیمارستان به درس‌دادن دانش‌آموزانش مشغول است، این روزها به تصویر شماره یک فضاهای مجازی خراسان‌شمالی و کشور تبدیل شده و بار دیگر عشق‌بازی این قشر خدمتگزار را به رخ همه کشید.

نسرین حسنی از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان‌شمالی نوشت: «مریم جان اربابی معلم دلسوز و با وجدان از بینمان رفت. جایش را احدی نخواهد گرفت. جای هیچ انسانی با انسانی دیگر پر نمی‌شود. او بینمان نیست و مصیبت همین از دست‌دادن عزیزان‌مان است. کاش بدانیم.»

علی قلی‌زاده از معلمان پیشکسوت بجنوردی نیز در صفحه شخصی‌اش نوشت: «زیباترین تصویر روزهای کرونایی که با داغ عظیمی همراه بود. پرکشیدن معلم دلسوز خانم مریم اربابی از روی تخت بیمارستان تا اوج قله‌های سعادت دانش‌آموزان این دیار است».

دکتر رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نیز نوشته است: «خبر درگذشت همکار گرانقدر سرکار خانم مریم اربابی آموزگار دبستان شاهد ریحانه شهرستان گرمه موجب تألم و تأثر فراوان شد. تصویر این آموزگار فداکار که علیرغم بیماری سخت و در تخت بیمارستان با دغدغه‌ای فراوان پیگیر یادگیری دانش‌آموزانش بود، نمایانگر فداکاری انسان‌های وارسته‌ای است که شکوه نام معلمی را معنا می‌بخشند.»

مریم اربابی آموزگار دبستان شاهد ریحانه شهرستان گرمه بود. این معلم عزیز علیرغم بیماری و حضور در بخش مراقبت‌های ویژه و شرایط حاد تنفسی حتی در واپسین لحظات عمر گرانبهای خویش دست از تدریس به دانش‌آموزانش برنداشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.