غرق ده‌ها پناهجو در سواحل لیبی

بسیاری از مهاجران قربانی امواج دریای مدیترانه می‌شوند

گارد ساحلی و ماهیگیران ۴۷ نفر از پناهجویان را از تلاطم دریا نجات دادند، ۳۱ جسد نیز یافت شده‌ است و تلاش‌ها برای یافتن دیگر قربانیان ادامه دارد.

شهروند آنلاین: با غرق‌شدن یک قایق در نزدیک سواحل لیبی در مدیترانه ده‌ها پناهجو جان خود را از دست دادند، ۴۷ نفر اما نجات داده شده‌اند. شمار مهاجران دریای مدیترانه رو به افزایش است. در سال جاری تا کنون ۳۱ هزار نفر وارد ایتالیا شده‌اند.

به هنگام غرق‌شدن قایقی در نزدیکی سواحل غرب لیبی که حامل پناهجو بوده است، دست کم ۷۴ نفر جان خود را از دست دادند. این خبر را سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) روز پنجشنبه دوازدهم نوامبر (بیست‌ودوم آبان) انتشار داد.

به گزارش این سازمان، این قایق بیش از ۱۲۰ نفر سرنشین داشته است که شماری از آنها کودک بوده‌اند. گارد ساحلی و ماهیگیران ۴۷ نفر از پناهجویان را از تلاطم دریا نجات دادند. ۳۱ جسد نیز یافت شده‌ است و تلاش‌ها برای یافتن دیگر قربانیان ادامه دارد.

بیش از 10 سال است جنگ داخلی در لیبی جریان دارد. در این آشوب و هرج‌ومرج این کشور واقع در شمال آفریقا به مهم‌ترین منطقه نقل‌وانتقال پناهجویان به اروپا بدل شده است.

این سازمان در گزارش خود می‌نویسد، بسیاری از این مهاجران قربانی امواج دریای مدیترانه می‌شوند. تنها در دو روز گذشته دو قایق غرق شده‌اند و در پی آن ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در روز چهارشنبه یازدهم نوامبر (بیست‌ویکم آبان) امدادگران خصوصی اسپانیایی ۱۰۰ مهاجر را از سواحل لیبی از تلاطم دریا نجات دادند. کوتاه‌ زمانی پس از این عملیات نجات، یک کودک شش ماهه جان خود را از دست داد.

شمار افرادی که در سال ۲۰۲۰ تا کنون توانسته‌اند خود را به خاک ایتالیا برسانند به ۳۱هزار نفر رسیده است. این رقم در کل سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰هزار نفر بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.