امن‌ترین انتخابات در طول تاریخ!

آژانس امنیت ملی آمریکا ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد

مدارک و اسنادی دال بر تغییر آرا، شمارش نشدن آرا و یا گم‌شدن برگه‌های رای وجود ندارد.

شهروند آنلاین: آژانس امنیت ملی آمریکا و شورای هماهنگی انتخابات با صدور بیانیه‌ای مشترک ادعای ترامپ مبنی بر “تقلب گسترده” در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند و گفتند این انتخابات امن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا بوده است.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا (CISA) وابسته به آژانس امنیت داخلی و شورای هماهنگی انتخابات (GCC) با صدور یک بیانیه مشترک تایید کردند مدارک و اسنادی دال بر تغییر آرا، شمارش نشدن آرا و یا گم‌شدن برگه‌های رای وجود ندارد.

نهادهای یادشده دولتی همچنین تایید کرده‌اند که انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا “امن‌ترین انتخابات در طول تاریخ” این کشور بوده است.

این بیانیه مشترک نهادهای دولتی آمریکا در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ بیان شده است که پیش از این با نشر یک توییت، اعلام کرده بود که سامانه مربوط به رای‌گیری “دومینیون” که در انتخابات برخی ایالت‌ها مورد استفاده قرار گرفته صدها هزار رای او را حذف و یا به نام جو بایدن، رقیبش از حزب دموکرات، حساب کرده است.

ترامپ در توییت خود همچنین ادعا کرده است که دو میلیون و ۷۰۰ هزار رای او پاک شده و یا به حساب رقیبش بایدن انتقال پیدا کرده است.

با گذشت ۱۰ روز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ هنوز پیروزی جو بایدن رقیب خود را نپذیرفته است.

برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه در این بین خواستند که جلو دسترسی بایدن به اسناد و مدارک جلسات امنیتی در ارتباط با انتخابات گرفته نشود. آنها گفتند که بایدن باید به اطلاعات سرویس‌های امنیتی دسترسی داشته باشد.

حزب جمهوری‌خواه آمریکا از موضع دونالد ترامپ پشتیبانی می‌کند. کایلی مک‌اینانی، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه “فاکس نیوز” گفت که ترامپ بر این باور است که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است.

مواضع جمهوری‌خواهان در حمایت از ترامپ مورد انتقاد باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا قرار گرفت.

اوباما در مصاحبه با شبکه خبری “سی بی اس نیوز” از همراهی آگاهانه برخی از مقام‌های جمهوری‌خواه با ترامپ اظهار نگرانی کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.