بارندگی‌ها تا هفته آینده ادامه دارد

بارش برف برخی جاده‌های کوهستانی را سفیدپوش کرد

بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته آینده ادامه دارد. به گفته مسئولان هواشناسی در این روزها بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست. پلیس راه هم اعلام کرده جاده‌ها در 14 استان برفی و بارانی است.

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در کشور تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: «در بیشتر مناطق کشور به ‌جز برخی مناطق جنوب سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌شمالی و گلستان- بارش باران همراه با وزش باد، رعد و برق، گاهی تگرگ است. در ارتفاعات و مناطق سردسیر هم بارش به صورت برف خواهد بود.»

او با اشاره به اینکه شدت بارش امروز در غرب استان گیلان و در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، خراسان‌جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان است، گفت: «از ظهر فردا فعالیت این سامانه در شرق و جنوب‌شرق کشور به‌ویژه در استان‌های کرمان، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان است و سپس این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.»

ضیاییان با بیان اینکه از روز یکشنبه موج بارشی جدید به کشور وارد می‌شود، گفت: «این سامانه جنوب‌غرب کشور شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و در برخی نقاط غرب سواحل خزر و برخی نقاط شمال‌غرب نیز بارش‌های پراکنده‌ای را به دنبال دارد.»

آن‌طور که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی می‌گوید، این سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه تقویت شده و در جنوب‌غرب و غرب کشور سبب رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و دربرخی نقاط غرب سواحل دریای خزر و شمال‌غرب سبب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می‌شود.

به گفته او، در اواسط هفته گذشته شاخه شمالی این سامانه بارشی با ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر تقویت می‌شود و در شمال‌غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود. همچنین در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید در جنوب‌غرب و غرب کشور نیز سبب رگبار پراکنده و در ارتفاعات زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود، گفت: «امروز جمعه غرب دریای خزر مواج است و طی امروز و فردا خلیج‌فارس و از عصر روز شنبه و یکشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج خواهد بود.»

ضیاییان درباره وضع جوی تهران طی دو روز آینده گفت: «آسمان تهران فردا (بیست‌وچهارم آبان) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی غبار محلی و کاهش ابر با حداقل دمای پنج و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (بیست‌وپنجم آبان) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌ شود.»

بارش برف در جاده‌های تهران

درهمین حال رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گفته سرهنگ احمدشیرانی، بارش برف برخی جاده‌های استان‌های تهران، همدان، مازندران، قزوین را سپیدپوش کرده است.

او ادامه داد: «دربرخی از محورهای استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، فارس، قم، مرکزی، کرمان و گیلان نیز بارش باران گزارش شده که لازم است رانندگان حین تردد از این محورها، حتما فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه را رعایت کنند. علاوه بر آن لازم است تجهیزات زمستانی روی خودروها نیز نصب شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.