حمله به رونالدو؛ با ضعیف‌کشی به دایی رسیدی!

فوق ستاره پرتغالی فاصله چندانی با شکستن رکورد علی دایی به عنوان آقای گل دنیا ندارد

کریستیانو رونالدو در شرایطی به رکورد علی دایی نزدیک شده که برخی او را متهم به بالابردن آمارش با گلزنی به تیم‌های درجه چندم اروپا متهم می‌کنند.

کریستیانو رونالدو که بعد از گذراندن دوران ابتلا به ویروس کرونا این روزها به میادین بازگشته، چهارشنبه‌شب برای تیم‌ملی پرتغال مقابل آندورا به میدان رفت. او در این بازی که با حساب 7 بر صفر به سود پرتغال تمام شد، صدودومین گل ملی خود را به ثمر رساند تا به فاصله نزدیک‌تری با علی دایی برسد. مهاجم تیم‌ملی ایران توانسته با 109 گل زده در بازی‌های ملی طی یکی، دو دهه اخیر در این بخش رکورددار باشد، اما حالا این رکورد به‌شدت از سوی رونالدو تهدید می‌شود.

اما نکته جالب درباره نزدیک‌شدن رونالدو به رکورد دایی، اشاره کاربران توییتری به آمار گلزنی این فوق ستاره پرتغالی به تیم‌های ضعیف اروپایی همچون آندورا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ است. برخی معتقدند رونالدو نتوانسته چندان مقابل تیم‌های قدرتمند موفق عمل کند و بیشتر گل‌های خود را برابر تیم‌های درجه چندم اروپایی به ثمر رسانده است.

رونالدو توانسته هفت گل به لیتوانی بزند، شش گل به آندورا، پنج گل به لتونی، استونی، لوکزامبورگ که در میان اینها تنها استونی یک بار موفق شده در یک تورنمنت بزرگ حاضر باشد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که رونالدو در برابر تیم‌های قدرتمند هم گاهی اوقات آمار خوبی داشته و مثلا مقابل اسپانیا در مقدماتی جام جهانی 2018 هت‌تریک کرده است.

نکته جالب‌تر هجوم ایرانی‌ها به صفحه کریستیانو رونالدو است. آنها با جملاتی اکثرا طنزآمیز سعی کردند به نزدیک‌شدن رونالدو به رکورد علی دایی واکنش نشان دهند. خیلی از ایرانی‌ها رکورد علی دایی را تنها افتخار فوتبال ایران می‌دانند و دوست ندارند این رکورد هم بعد از سال‌ها از ایران گرفته شود.

البته نباید فراموش کرد که علی دایی هم همواره به این متهم شده که مقابل تیم‌های ضعیف در بازی‌های ملی گلزنی کرده و این موضوع حالا درباره رونالدو مطرح می‌شود. علی دایی ستاره افسانه‌ای ایران نیز که در 149بازی توانسته 109 گل به ثمر برساند، به تعداد بازی‌های کمتری نسبت به رونالدو با 168 بازی ملی نیاز داشت تا به رکورد 102 گل برسد.

باید دید سرانجام چه زمانی رونالدو از رکورد دایی عبور می‌کند؛ اتفاقی که به احتمال فراوان با توجه به آمادگی بالای رونالدو در یک سال آینده رخ خواهد داد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.