لشکرکشی خیابانی ترامپ در روز شنبه

سخنگوی کاخ سفید: حامیان ترامپ «تظاهراتی بسیار بزرگ» در واشنگتن برگزار می‌کنند

«کیلی مک‌اینانی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه مدعی شد «تظاهراتی بسیار بزرگ» از سوی هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در واشنگتن برگزار خواهد شد

شهروند آنلاین: سخنگوی کاخ سفید گفت حامیان رئیس‌جمهوری روز شنبه تظاهرات بزرگی در واشنگتن برگزار خواهند کرد.

«کیلی مک‌اینانی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه مدعی شد «تظاهراتی بسیار بزرگ» از سوی هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در واشنگتن برگزار خواهد شد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، مک‌اینانی در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت: «بر اساس شنیده‌ها فکر می‌کنم [راهپیمایی]بسیار بزرگی باشد، برآوردی در این زمینه ندارم».

تجمع حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات آمریکا «راهپیمایی میلیونی «آمریکا را دوباره عالی کن»» نام‌گذاری شده است و گفته می‌شود از مرکز شهر واشنگتن تا دیوان‌عالی آمریکا انجام خواهد شد.

گروه‌های راست‌گرای افراطی نظیر «پسران مفتخر» که اکثرا مسلح هستند، «دزدیدن دی‌سی (واشنگتن) را متوقف کنید» و «نگه‌دارندگان پیمان» برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.

این درحالی است که گروه موسوم به «لعنت به «آمریکا را دوباره عالی کن»» که معتقدند ترامپ نتیجه انتخابات را به «جو بایدن» رقیب دموکرات خود واگذار کرده نیز، قرار است در همین روز وارد خیابان‌های واشنگتن شوند.

«ماریل بوسر» شهردار واشنگتن درخصوص این تجمعات گفت: «به دنبال‌کردن این فعالیت‌ها ادامه داده و در برابر آنها آمادگی داریم. رئیس‌پلیس ما نیز، موضعی همانند هفته گذشته خواهد داشت و در آنجا خواهیم بود تا از برگزاری مسالمت‌آمیز تجمعات تحت متمم اول قانون اساسی حمایت کنیم».

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید او به شکایت به مراجع حقوقی به‌ خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

با توجه به عدم پذیرش شکست از جانب نامزد جمهوری‌خواهان و در جریان‌بودن برخی اقدامات حقوقی، بایدن زمانی می‌تواند خود را پیروز قطعی انتخابات بداند که توسط مجمع گزینندگان به‌عنوان رئیس‌جمهوری تعیین شود یا ترامپ رسما شکست را بپذیرد.

با این حال، سران بسیاری از کشور‌های جهان تاکنون به بایدن به‌عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تبریک گفته و درخصوص همکاری با دولت او اعلام آمادگی کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.