بچه‌ها برای رولینگ، غول کشیدند

بنا به درخواست رولینگ، خالق مجموعه «هری‌پاتر»، 18هزار نقاشی از کودکان سراسر دنیا برای او ارسال شد

رولینگ کتابش را به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرده تا کودکان و نوجوانان در قرنطینه بتوانند آن را بخوانند. در کنار این اقدام، خانم رولینگ چندماه پیش در سایت این داستان، مسابقه‌ای برای انتخاب نقاشی‌های ارسالی توسط کودکان و نوجوانان هم برگزار کرد. او از بچه‌ها خواسته بود برای شخصیت‌های داستانش، نقاشی بکشند.

شهروند آنلاین: بیکار و تنها و بی‌پول بود. به کافه می‌رفت و گاهی حتی به‌ ناچار فقط آب سفارش می‌داد! این داستانی تخیلی زندگی رولینگ نیست؛ ماجرای واقعی اوست که حالا یکی از ثروتمندترین زنان جهان است. او درحال حاضر با ثروتی نزدیک به یک‌میلیارد دلار، یکی از پردرآمدترین نویسندگان نیز هست. مجموعه «هری‌پاتر» به‌شدت در سراسر جهان با استقبال مواجه شد و خالق آن را به ثروتی رویایی رساند. او را بیشتر به نوشتن داستان‌های کودک و نوجوان می‌شناسند؛ هرچند کمی بعد از پایان مجموعه «هری‌پاتر» سراغ نوشتن آثاری برای بزرگسالان نیز رفت اما اقبال چشمگیرش و محبوبیتش همچنان به خاطر همان آثار فانتزی بود. به خاطر همین رولینگ در بازگشتی دوباره، تصمیم به نوشتن کتابی جدید برای کودکان گرفت تا در قالب سریالی آن را منتشر کند و به شکل رایگان در فضای مجازی به اشتراک بگذارد.

داستان جدید رولینگ با عنوان «ایکاباگ» در یک سرزمین خیالی اتفاق می‌افتد که هرچند ربطی به داستان‌های هری‌پاتر ندارد ولی قالب داستان‌های علمی- تخیلی کودکان را دارد. رولینگ کتابش را به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرده تا کودکان و نوجوانان در قرنطینه بتوانند آن را بخوانند. در کنار این اقدام، خانم رولینگ چندماه پیش در سایت این داستان، مسابقه‌ای برای انتخاب نقاشی‌های ارسالی توسط کودکان و نوجوانان هم برگزار کرد. او از بچه‌ها خواسته بود برای شخصیت‌های داستانش، نقاشی بکشند.

رولینگ در شبکه اجتماعی توییتر هم هشتگ #TheIckabog را برای گذاشتن نقاشی‌ها منتشر کرده بود. او اولین نقاشی کشیده‌شده از ایکاباگ را در سایتش منتشر کرد. بر اساس این گزارش «اویلین» 9ساله از بریستول برای شخصیت اصلی داستان، یعنی غول داستان انتخاب شده است. ناشر کتاب رولینگ می‌گویند از میان 18هزار نقاشی ارسالی برای سایت از کشورهای مختلف 34 نقاشی برای چاپ در کتاب انتخاب شده است.

کتاب جدید رولینگ، دنیایی را به تصویر می‌کشد که ماجراهای آن در قلمرو پادشاهی به نام شاه فرد بی‌باک اتفاق می‌افتد. در این دنیای خیالی موجودی ترسناک به نام ایکاباگ وجود دارد که گفته می‌شود غذایش کودکان هستند. خانواده شاه فرد قرن‌ها در کشور کورنوکوپیا سلطنت کرده و حالا با این هیولا روبه‌رو هستند. رولینگ برای مطالعه رایگان داستان جدیدش که تاکنون هشت فصل از آن را منتشر کرده،  سایتی راه‌اندازی کرده است تا برای همه در دسترس باشد. رولینگ گفته تمام فصل‌ها تا پایان سال روی سایت بارگذاری خواهند شد و کتاب آن نیز در نوامبر سال‌جاری منتشر خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.