عادل دستور داشت که نوع حملات را خود طراحی و اجرا کند

طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد

معاون ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که «عادل» فرزند «محمدعارف» طراح اصلی حمله تروریستی به دانشگاه کابل بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کرده است

شهروندآنلاین: امرالله صالح امروز شنبه اعلام کرد عادل که خود تا ترم سوم دانشکده الهیات کابل را خوانده، بعد از آن جذب گروه شبکه حقانی شده و سلاح را از اعضای شبکه حقانی از استان خوست به دست آورده است.

معاون رئیس‌جمهوری افغانستان با اعلام این مطلب در صفحه فیس‌بوک خود افزود که عادل ساکن استان پنجشیر افغانستان است و در بازجویی‌ها گفته که به او دستور داده شده بود تا به دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و دیگر اهداف غیرنظامی حمله کند تا دولت افغانستان تحت فشار قرار گیرد.

به گفته صالح، مجرم اعتراف کرده است که طالبان و شبکه‌های تروریستی باور داشته‌اند که حمله به اهداف غیرنظامی دولت را بدنام می‌کند و موجب خواهد شد دولت افغانستان اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست بدهد و این هدف از طریق حمله به مراکز نظامی به دست نخواهد آمد.

به همین دلیل به او دستور داده شده بود که نوع حملات را خود طراحی و اجرایی کند.

معاون رئیس‌جمهوری افغانستان گفت که داعش تنها نام است و آنهایی که چنین حملاتی را انجام می‌دهند، چند هویتی هستند؛ حزب التحریر – طالبان – داعش و همه. یعنی هر زمان که نیاز بود از یک عنوان خاص استفاده می‌کنند.

دوازدهم آبان ماه سه مهاجم به دانشگاه کابل و دانشکده حقوق و علوم سیاسی حمله کردند که طی آن ۲۲ دانشجو و مردم غیرنظامی کشته و حدود ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را در ظاهر گروه تکفیری داعش برعهده گرفت، اما یک روز بعد در ویدیویی دست داشتن در این حمله را دوباره رد کرد.

مقامات دولت افغانستان و نهادهای امنیتی این کشور گروه طالبان را مسئول این حملات معرفی کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.