سردار و طارمی دعوت تیم‌ملی را رد کردند؟

یکی از پیشکسوتان فوتبال معتقد است طارمی به خاطر رد کردن دعوت اسکوچیچ دیگر نباید به تیم‌ملی دعوت شود

در اردوی اخیر تیم‌ملی چند بازیکن سرشناس از جمله مهدی طارمی و سردار آزمون غایب بودند؛ اتفاقی که گفته می‌شود با خواسته خود این بازیکنان رخ داده است.

با اینکه رویارویی با بوسنی فقط یک دیدار تدارکاتی بود و حتی در صورت شکست هم اتفاق بدی برای تیم‌ملی ایران رخ نمی‌داد، اما غیبت برخی از بازیکنان سرشناس در این دیدار و اردوی قبل از آن شبهات زیادی را به وجود آورده است. تنها صحبت دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی درباره غیبت بازیکنانی همچون سردار آزمون، ‌مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در این لیست این بود که به دلایل مختلف شرایط حضور آنها در اردو فراهم نبوده است. شاید همان موقع می‌شد حدس زد که چند نفر از لژیونرها به خاطر ثبات در تیم باشگاهی خود علاقه‌ای نداشتند برای یک بازی تدارکاتی، در این مقطع تمرینات تیم خود را ترک کنند و چند روز به اردوی تیم ملی بروند.

چند روز بعد یکی از رسانه‌های پرتغالی به موضوع غیبت مهاجم ایرانی پورتو در اردوی تیم‌ملی پرداخت و نوشت: «طارمی به درخواست خودش به تیم‌ملی دعوت نشده است و اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم‌ملی هم با درخواست او موافقت کرده است.»

مشخص نیست دلیل غیبت بازیکنان دیگری همچون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و… نیز خواسته شخصی خودشان بوده یا اسکوچیچ چنین تصمیمی گرفته است. با اینکه در بازی با بوسنی جای خالی مهاجمان اصلی تیم‌ملی اصلا احساس نشد و دو مهاجم تازه‌وارد یعنی کاوه رضایی و مهدی قائدی با گلزنی در این بازی خودی نشان دادند، اما برخی خواسته طارمی را پشت‌کردن به تیم‌ملی می‌دانند.

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران در این‌باره می‌گوید: «زمانی که به یک فرمانده می‌گویند جنگ است و به خط مقدم برو، نمی‌تواند نرود و در خانه بماند. کاری که این بار طارمی و در اردوی قبلی سردار آزمون کردند، توهین به لباس مقدس تیم‌ملی بود و به نظر من اگر اسکوچیچ می‌خواهد مدیریت و اقتدارش را نشان دهد، دیگر نباید طارمی را به تیم‌ملی دعوت کند. تیم‌ملی جای کلاس گذاشتن نیست و بسیاری از بازیکنان شایسته دیگر آرزوی پوشیدن پیراهن ایران را دارند و این پیراهن باید از کسی که لیاقتش را ندارد، گرفته شود.»

البته بعید به نظر می‌رسد که اسکوچیچ با این پیشکسوت فوتبال هم نظر باشد، چون اگر هم‌ پای درخواست بازیکنان برای شرکت‌نکردن در اردوی تیم‌ملی وسط باشد، با موافقت او این اتفاق صورت گرفته است.

شرایط نه‌چندان مساعد تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی و نیاز به کسب پیروزی در چهار دیدار باقی‌مانده باعث شده تا برخی این انتقاد را به اسکوچیچ وارد کنند که الان زمان آزمون و خطا نیست و او باید تیمش را با تمام قوا آماده یک نبرد تمام‌عیار کند. باید دید در فرصت‌های باقی‌مانده تا زمان شروع مسابقات رسمی، باز هم اسکوچیچ به بازیکنان سرشناسی همچون طارمی استراحت خواهد داد یا خیر.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.