پیامک هتل، دست سارق حرفه‌ای را رو کرد

دزدی که به روش بیهوشی از مسافران بین‌راهی سرقت می‌کرد، پس از اقامت در هتلی مجلل به دام پلیس افتاد

اقامت در هتلی معروف در تهران برای سارق حرفه‌ای دردسرساز شد. سارقی که مسافران را در بین راه بیهوش می‌کرد و اموال‌شان را می‌دزدید. او وقتی با اموال یکی از طعمه‌های خود در هتلی معروف و مجلل اقامت کرد، هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که پیامک هتل دست او را رو می‌کند. پیامک برای تشکر از اقامت، از سوی هتل ارسال شده بود، اما همین مسأله شکارچی مسافران ترمینال را به دام انداخت.

ماجرا به ششم آبان ماه برمی‌گردد، روزی که نخستین شاکی به دادسرای ناحیه 34 تهران رفت. او شکایتی را مطرح کرد و از سرقت اموالش توسط مردی سی ساله خبر داد. این سارق با همان شگرد معروف دزدی خود را با خیالی آسوده انجام داده بود. سرقت به روش بیهوشی.

وقتی مرد جوان شکایت خود را مطرح کرد، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار تيمي از کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه هشتم قرار گرفت.

جزئیات سرقت

شاکي با حضور در پلیس آگاهی جزئیات بیشتری از ماجرای سرقتش روایت کرد و در این‌باره به کارآگاهان گفت: «من اهل شهري در جنوب کشور هستم. چند روز قبل براي انجام کاري به تهران آمدم. بعد از انجام‌شدن کارم راهي ترمينال جنوب شدم تا به خانه‌ام بروم. وقتي سوار اتوبوس مسافربري شدم، مردي حدودا سی ساله در صندلي کناري من نشست. بعد از راه افتادن اتوبوس او سر حرف را باز کرد و خودش را جعفر معرفي کرد. ما در راه کلی با هم صحبت کردیم. مرد خوش‌صحبت و صمیمی به نظر می‌آمد، تا اینکه اتوبوس در عوارضي قم توقف کرد، جعفر هم پياده شد و لحظاتي بعد در حالي که دو نسکافه در دست داشت، کنارم نشست.

او يکي از نسکافه‌ها را خودش خورد و ديگري را به من تعارف کرد. من هم از روي ادب قبول کردم. لحظاتي بعد از خوردن نسکافه بود که دچار سرگيجه شدم و به خواب رفتم. وقتي چشم باز کردم، خودم را در بيمارستان شهرمان ديدم. آنجا بود که متوجه شدم آن مرد سارق بوده و با نسکافه من را مسموم کرده و اموالم از قبیل گوشی تلفن همراه، اوراق هويتي، کارت بانکی و رمز آن را ربوده است.»

شاکي در ادامه صحبت‌هایش گفت: «مرد سارق تنها به دزيدن اموالم قانع نشده بود. او با گوشي تلفن همراهم براي همسرم پيامکي فرستاده و مدعي شده بود که براي من مشکلي پيش آمده است و از همسرم خواسته بود که 20 ميليون ریال به کارتم واريز کند. همسرم هم نگران شده و پول را به شماره کارتم که در آن زمان در اختيار سارق بود، واريز و او هم پول را برداشت کرده بود.»

پیام تشکر هتل

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. بلافاصله تیم تحقیق تجسس‌های خود را در این رابطه آغاز کردند. در حین تحقیقات پلیسی، شاکي بار ديگر به پایگاه هشتم مراجعه کرد. او این بار از پیامکی خبر داد که دست سارق را رو کرد: «بعد از سرقت گوشي تلفن همراهم من گوشي ديگري تهيه و سيم کارت آن را دوباره فعال کردم. امروز پيامکي از هتلي معروف در تهران برايم ارسال شد. مدير هتل از من به خاطر اقامت در آنجا تشکر کرده بود.»

بلافاصله تیمی از کارآگاهان به هتل متهم مراجعه کردند. آنها متوجه‌شدند که متهم با هتل تسویه حساب کرده و در حال خروج از هتل است. بنابراین در عملیاتی پلیسی متهم دستگیر کردند. همچنین در بازرسي از متهم چند کارت ملي و کارت عابربانک متعلق به سایر افراد کشف شد.

در بررسي سوابق متهم مشخص شد که نام واقعي او ابوذر بیست‌وهفت ساله و از مجرمان سابقه‌دار است. تحقیقات نشان داد که این مجرم قبلا به جرم موادمخدر و سرقت بازداشت شده است.

متهم نیز به جرم ارتکابی اعتراف و اقرار کرد که سوژه‌های خود را با پرسه‌زنی در اطراف ترمینال‌ها شناسایی می‌کرده است.

سرهنگ کارآگاه «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه تاکنون سه نفر از مالباختگان شناسایی‌شده‌اند، از شهروندان خواست: «اگر به اين شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، می‌توانند براي شناسایی متهم و تشکیل پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی واقع میدان حر مراجعه‌کنند.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.