داستان 2 سرقت میلیاردی در پایتخت

دو باند سرقت منزل، در عملیات های جداگانه پلیسی، منهدم شد

پلیس آگاهی پایتخت 6 سارق حرفه‌ای خانه را دستگیر کردند. دزدانی که در دو پرونده جداگانه با ورود به خانه‌ها توانستند پول میلیاردی به جیب بزنند. در یکی از این پرونده‌ها دو برادر، در یک دزدی 11میلیارد پول و طلا گیرشان آمد. در پرونده دیگری نیز سارقان یک خانه در شرق تهران، وقتی هنگام دزدی با مالک خانه روبه‌رو شدند، با چاقو به او حمله کردند. این دزدان در عملیات‌های جداگانه پلیس بازداشت شدند.

نخستین پرونده مربوط به اواخر شهریورماه می‌شود. آن زمان پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری 126 تهرانپارس تشکیل شد. این پرونده با دستور قضائی برای پی‌جویی و کشف جرم در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

حمله به مالباخته

مالباخته در شکایت خود به پلیس گفت: «ساعت 21 هجدهم شهریورماه از خانه‌ام در خيابان تهرانپارس خارج شدم. هنگام مراجعه به پارکينگ متوجه پارک يک خودروی 207 مشکي با يک سرنشين در جلوی ساختمان شدم. بعد از بوق‌زدن کنار رفت و من وارد پارکينگ شدم.»

شاکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «پس از پارک خودرو هنگام مراجعه به درِ واحد متوجه بازبودن در شدم. ناگهان يک‌نفر با سلاح سرد به من حمله‌ور شد و از سمت پله‌ها فرار کرد، اما درنهایت با کمک همسايگان او را دستگير کرديم، ولي بعد از چند دقيقه، سه‌نفر ديگر با خودرو پژو207 با چاقو حمله و فرد دستگیرشده را فراري دادند. با این حال، يکي از همسايگان موفق به برداشتن پلاک خودرو شد. بعد از فرار سارقان وارد خانه شدم. مشخص شد آنها با تخريبِ در، طلاجات به ارزش یک‌میلیارد و 500‌میلیون ریال را سرقت کرده‌اند.»

با اعلام این شکایت، تحقیقات در این رابطه آغاز شد. در ادامه مالک خودرو شناسایی شد، اما مشخص شد که مالک خودرو را فروخته ولی تعویض پلاک نشده است. همچنین مشخص شد در طی این مدت خودرو چندبار مالک عوض کرده که با رصدهای اطلاعاتی آخرین خریدار به نام مجید شناسایی شد.

با شناسایی مخفیگاه مجید با هماهنگی‌های قضائی، او در مخفیگاهش دستگیر و به جرم خود با همدستی سه تن از دوستانش به نام‌هاي کامران، حمید و رامین اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه «سعید مجیدی»، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: «در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که همدستان متهم نیز به تازگی توسط کارآگاهان پایگاه هشتم دستگیر شده‌اند. با دستور قضائی مجید برای تجمیع پرونده‌ها و کشف زوایای پنهان جرم در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم قرار گرفت. همچنین تحقیقات برای شناسایی سایر سرقت‌های احتمالی اعضای این باند همچنان ادامه دارد.»

سرقت 11میلیاردی در تهران

پرونده بعدی نیز اوایل مهرماه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. آن زمان پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل درحوالی اختیاریه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. شاکي درباره این سرقت گفت: «سارق یا سارقان مقادیر زیادی طلا و ارز به ارزش حدود 11میلیارد تومان از خانه‌ام سرقت کردند.»

در گام اول تحقیقات بلافاصله اکيپي از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل برای بررسي ميداني به نشانی اعلامی اعزام شدند. در ادامه مشخص شد که سارقان دونفر بودند و با استفاده از یک موتورسيکلت به خانه شاکی مراجعه کرده‌اند.

در تحقیقات میدانی تصویری از چهره سارقان به دست آمد. در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه یکی از سارقان به نام سینا در محله خانی‌آباد شناسایی شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم دوم پرونده برادر سینا و این دو برادر با همکاری یکدیگر سرقت را انجام داده‌اند.

با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند. همچنین بخش زیادی از اموال مسروقه نیز در خانه متهمان کشف شد.

سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال»، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: «هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند و با دستور قضائی اموال کشف‌شده به مالباخته بازگردانده شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.