آشتی حقیقی‌ها پس از غیبت دوهفته‌ای

رشد ۲۰هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

در جریان معاملات امروز یکشنبه (بیست‌وپنجم آبان‌ماه)، افزایش تقاضا و رشد قیمت اتفاق افتاده و بازار سرمایه شروعی مثبت همراه با جهش قیمت در عمده نمادهای بزرگ و کوچک را تجربه کرده است

شهروند آنلاین: بازار سرمایه در جریان معاملات و برخلاف هفته‌های پیش، با افزایش تقاضا و رشد قیمت مواجه بوده است. از دیدگاه تکنیکالی یک نوسان صعودی به مدت ۱۵روز کاری را می‌توان در بازار سهام شاهد بود و شاخص کل تا محدوده یک‌میلیون و ۴۵۰هزار واحدی می‌تواند افزایش پیدا کند. در جریان معاملات امروز یکشنبه (بیست‌وپنجم آبان‌ماه)، افزایش تقاضا و رشد قیمت اتفاق افتاده و بازار سرمایه شروعی مثبت همراه با جهش قیمت در عمده نمادهای بزرگ و کوچک را تجربه کرده است.

در گروه بانکی‌ها نماد وبصادر در قیمت ۲۸۵ تومان صف خرید بیش از ۳۷۶میلیون سهم دارد. وبملت در قیمت ۴۷۳ تومان قرار دارد و رشد حداکثری را تجربه می‌کند. تمام نمادها با رشد قیمت همراه هستند.

در گروه خودرویی‌ها شاهد صف خرید بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون سهم روی نماد خساپا هستیم. خودرو در قیمت ۳۵۸ تومان صف خرید بالای ۵۰۰میلیون سهم دارد. خگستر صف خرید ۱۹۰میلیون سهمی دارد.

در گروه فلزات اساسی، فولاد رشد ۴درصدی داشته و در قیمت هزار و ۲۷۹ تومان قرار دارد. فملی صف خرید بیش از ۱۴۸میلیون سهم در قیمت 2هزار و۱۹۲ تومان دارد. ذوب در قیمت ۴۵۷ تومان رشد ۳درصد دارد. فخوز با پیشروی بیش از ۴درصد را تجربه می‌کند.

نماد وغدیر در قیمت ۱۰۷۱ تومان صف خرید بیش از ۹۲میلیون سهم دارد. بترانس در قیمت ۲۵۲۰ تومان صف خرید ۸۵ میلیون سهمی دارد.دارایکم در قیمت ۱۹۶۴۰ تومان در حال داد و ستد است.

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9 و10دقیقه در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۶۱هزار واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و فارس بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای انرژی۳، واتی و کحافظ بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه فرآورده‌های نفتی شرانل صف خرید بالای ۷میلیون سهم دارد. شبندر در قیمت 2هزار و۴۳۰ تومان قرار دارد و جهش بیش از ۴درصد را تجربه می‌کند. شبریز رشد ۳درصد دارد.

آشتی حقیقی‌ها پس از غیبت دوهفته‌ای

اوضاع امروز بورس قاب پیش‌بینی بود؛ چراکه دیروز همزمان با رشد ۲/۲درصدی شاخص کل بورس تهران، سهامداران خرد نیز به گردونه معاملات سهام بازگشتند. این مهم درحالی رقم خورد که برای ۱۷روز پیاپی حقیقی‌ها فروشنده بودند اما روز شنبه خالص خریدی بالغ بر ۶۳۴میلیارد تومان را رقم زدند. در میان صنایع سی‌وهشت گانه بورسی نیز حقیقی‌ها در ۲۸ گروه در نقش خریدار ظاهر شدند و در مقابل هفت صنعت با خروج سرمایه خرد مواجه شد.

در این روز گروه‌های کامودیتی‌محور با بیشترین اقبال حقیقی مواجه شدند که از یکسو به جذابیت قیمتی این سهام پس از افت سه‌ماهه و از سوی دیگر به روند رو به بهبود قیمت‌ها در بازارهای جهانی بازمی‌گشت.

کاهش ترس از ریزش بیشتر دلار

درحالی که فعالان بورسی انتظار داشتند با انتخاب بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا نرخ دلار تا سطوح ۲۰ تا ۲۲هزار تومانی ریزش کند، اما ثبات دلار در محدوده ۲۷هزار تومان سبب شد تا تردیدها در این خصوص نیز کاهش یابد. قیمت دلار همچنان از نداشتن اطمینان‌های اصلی بازار سهام است و همواره رابطه مستقیمی میان نرخ دلار با شاخص کل برقرار بوده است. از این‌رو فعالان تالار شیشه‌ای همواره نیم‌نگاهی نیز به تحولات چهارراه استانبول دوخته‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.