مراجعه ۸ هزار کرونایی به بیمارستان هلال ‌احمر

بیمارستان فوق‌تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌ احمر بزرگ‌ترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه است

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌ احمر از مراجعه 8 هزار بیمار کرونایی به این بیمارستان خبر داد.

بهمن سبحانی با اشاره به فعالیت بیمارستان نورافشار از اول اسفند سال گذشته تا بیست‌ و پنجم آبان سال‌ جاری گفت: «در این مدت بیش از هشت هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ به این بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از 1900 نفر بستری شده و متأسفانه حدود ۲۶۰ نفر هم جان خود را از دست دادند.»

او ادامه داد: «از ابتدای شیوع کرونا از اوایل اسفند ۱۳۹۸ تا کنون، بیمارستان نورافشار به‌ عنوان معین مسیح دانشوری با چهار بخش و دو آی‌سی‌یو به ظرفیت ۲۰ تخت، نسبت به پذیرش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اقدام کرده است.»

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌ احمر توضیح داد: «اکنون بیش از ۹۰ نفر از پرستاران، ۱۲۰ نفر از کادر سایر حوزه‌ها و ۱۵ پزشک متخصص در حوزه‌های فوق‌ تخصص رشته‌های عفونی، آی‌سی‌یو، طب اورژانس و سایر حوزه‌ها مشغول ارایه خدمات درمانی و بیمارستانی به بیماران کرونایی هستند. متأسفانه یک نفر از پزشکان بیهوشی ما در این راه به شهادت رسید و بیش از ۵۰ نفر از پرستاران و کادر درمان ما درگیر این بیماری شدند.»

ارایه خدمات در بیمارستان نورافشار

سبحانی افزود: «تجهیزاتی در داخل بخش‌ها مثل مانیتور، ونیتلاتور و تخت و همه تجهیزات ضروری برای درمان بیماران کرونایی فراهم شده و در زمینه دارو خوشبختانه با همراهی خوبی که با دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت داشتیم تا کنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.»

بیمارستان فوق‌تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال ‌احمر بزرگ‌ترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه در تهران است. در این مرکز درمانی فوق‌ تخصصی، خدمات تشخیصی، خدمات درمانی پلی‌کلینیکی، اطفال، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، ارولوژی، طب سوزنی، پزشکی ورزشی، گوش و حلق و بینی و زنان نیز انجام و ارایه می‌شود. این بیمارستان بخش‌های مراقبت‌های ویژه، خدمات توانبخشی، آب‌درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌شناسی، ارتوپدی فنی، ارتز و پروتز و بخش‌های بستری نیز دارد.

این مرکز درمانی موقوفه و خیریه وابسته به جمعیت هلال ‌احمر به عنوان پشتیبان مرکز درمانی مسیح‌ دانشوری در درمان بیماران کووید-۱۹ فعالیت می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.