6 قسمت مینی‌سریال با 6 رمان

مینی‌‌سریال 6 قسمتی براساس 6 رمان جین آستین ساخته خواهد شد

آثار جین آستین در سال‌های مختلف همیشه مورد اقتباس‌های متنوع سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته است. تنها از کتاب «غرور و تعصب» این نویسنده چندین مینی‌سریال و نیز چند اثر بلند سینمایی ساخته شده است. آخرین فیلم از این اثر به کارگردانی جو دایت با بازی کیرا ناتلی در نقش الیزابت بنت و متیو مک‌فایدن در نقش آقای دارسی به روی پرده رفت.

شهروندآنلاین: جین آستین هرگز تنها زندگی نکرد و در زندگی روزمره‌اش چندان توقعی هم نداشت. گویا برایش مهم نبود که تنها باشد یا نه. او همراه با مادر و خواهر و دوست صمیمی و سه پیشخدمت‌شان در کلبه‌ای زندگی می‌کرد؛ خانه‌ای که اغلب پر از میهمان‌های ناخوانده بود. میهمان‌ها دائم در خانه آستین رفت‌وآمد داشتند، اما آستین می‌نوشت. در سال‌های پایانی عمرش حتی پرکارتر هم شد. نسخه‌های اولیه «تربیت احساسات» و «غرور و تعصب» را برای ناشرش بازنویسی کرد و سه رمان جدید نوشت: «منسفیلد پارک»، «اما» و «ترغیب». تمام این رمان‌ها را در ایران نشر «نی» با ترجمه رضا رضایی چاپ کرده است.

آثار جین آستن در طی سال‌ها مورد اقتباس‌ مختلف سینما و تلویزیون قرار گرفته است. تنها از کتاب «غرور و تعصب» این نویسنده چندین مینی‌سریال و نیز چند اثر بلند سینمایی ساخته شده است. آخرین فیلم از این اثر به کارگردانی جو دایت با بازی کیرا ناتلی در نقش الیزابت بنت و متیو مک‌فایدن در نقش آقای دارسی به روی پرده رفت. حالا هم خبر رسیده یک مینی‌‌سریال 6 قسمتی با عنوان «آستن مدرن» بر اساس 6 رمان آستین ساخته خواهد شد. فیلمبرداری اولین قسمت آن هم با رمان «غرور و تعصب» آغاز شده و در سان‌فرانسیسکو جریان دارد.

این سریال قرار است با نظارت النور بورجس که بیشتر به عنوان نمایشنامه‌نویس شناخته می‌شود و تهیه‌کنندگی اجرایی و نوشتن فیلمنامه‌ این اثر اقتباسی نیز را بر عهده دارد، ساخته شود. شرکت فیلمسازی آمریکایی برادران وارنر و شبکه تلویزیونی سی‌دابلیو نیز ساخت و تولید این اثر را بر عهده خواهند داشت. هنوز از چیدمان این اثر اقتباسی خبری در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که سریال می‌خواهد تابلویی را از جهان داستان‌نویس بریتانیایی ترسیم کند و با بازآفرینی و تجسم مدرن و معاصر از رمان‌های او نگاهی متفاوت از عشق و خانواده در نابرابری و بی‌ارتباطی زمانه ما به مخاطبان هدیه ‌دهد.

جین آستین، نویسنده قرن 18 و 19 انگلیسی و یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خود است. «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، « منسفیلد پارک» و «اما» از رما‌ن‌های او هستند که در زمان حیات نویسنده منتشر شد و دو رمان «نورثنگر آبی» و «ترغیب» پس از مرگ او در سال 1817 میلادی منتشر شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.