راز مخفیگاه‌های متروکه از تهران تا کرمان

دام پلیس پایتخت برای موادفروش، دلارفروش، پارچه‌فروش و داروفروش

پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت اقتصادی و پلیس پیشگیری در 4 عملیات جداگانه 4 متهمی را که در تهران و کرمان دست به تبهکاری‌های مجرمانه می‌زدند، دستگیر کردند. در این عملیات‌ها 100 کیلو مواد مخدر، 30‌ هزار دلار، 83‌ هزار و 470 عدد دارو و مکمل ورزشی‌های قاچاق و 20‌ میلیارد ریال پارچه قاچاق از این مجرمان کشف شد.

مأموریت از تهران تا کرمان

عملیات مشترک پلیس تهران با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان  راز 100 کیلو مواد مخدر دپوشده را در کرمان فاش کرد.

در پي اقدامات اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مشخص شد متهمی به صورت عمده و در اوزان بالا در امر تهيه و توزيع مواد مخدر فعاليت دارد. بررسی ها نشان می‌داد این مجرم  مقادير قابل توجهي مواد را از قاچاقچیان شرق کشور تحويل گرفته است.  100 کیلو مواد را از شرق به کرمان انتقال داده  و در خانه‌اش دپو کرده بود. متهم که به دنبال فرصت مناسب می‌گشت، می خواست بار دیگر مواد را انتقال دهد اما این بار به پایتخت.

راز 100 کیلو تریاک در خانه مرد قاچاقچی

با تکمیل رصدهای اطلاعاتی، موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اعلام شد. با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران به استان کرمان اعزام شد. ماموران به کمین این قاچاقچی تریاک نشستند. مرد قاچاقچی وقتی در این ماموریت ویژه دستگیر شد، راز  100 کیلو دپو تریاک در مخفیگاه متهم هم فاش شد.

متهم به همراه مواد مخدر کشف‌شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف 30‌ هزار قطعه دلار

پلیس امنیت اقتصادی در آخرین رصدهای اطلاعاتی متوجه فروش غیرقانونی بسته‌های ارز در پایتخت شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مردی با همکاری تعدادی از همدستانش بسته‌های دلار و ارز را از سایر شهرها جمع‌آوری می‌کنند. ارزها که به تهران  منتقل می‌شد، متهمان با استفاده از اتوبوس‌های مسافربری دست به فروش این بسته‌های ارز می‌زدند.

مأموریت این پلیس کلید خورد؛ هویت و مخفیگاه متهم  در عملیات‌های شبانه شناسایی شد. مأموران با دستور قضائی وارد خانه این مرد مجرم شدند. او 300 اسکناس 100 دلاری در خانه‌اش جاساز کرده بود. کارشناسان ارزش ریالی 30‌ هزار دلار کشف‌شده را 8‌ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف 5‌ میلیارد داروی قاچاق در ناصرخسرو

پلیس پیشگیری تهران بزرگ هم 33 قلم دارو و مکمل ورزشی‌ قاچاق در مرکز تهران به ارزش 5‌ میلیارد ریال کشف کرد.

چندی پیش بود که مأموران کلانتری 113 بازار در جریان دپو دارو‌های قاچاق قرار گرفتند. مردم دپو این دارو‌ها را در قلب تهران  به پلیس گزارش دادند. این پرونده به صورت ویژه در دستور کار مأموران سرکلانتری هفتم پلیس قرار گرفت. بررسی‌های میدانی پلیسی نشان می‌داد مردی در انبار متروکه‌ای در حوالی خیابان ناصرخسرو مقدار فراوانی دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق را جمع‌آوری کرده است. اما دپو این دارو‌ها تنها عمل مجرمانه این متهم نبود. او این داروها را خارج از چرخه سازمان غذا و دارو توزیع هم می‌کرد.

نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضائی جرایم پزشکی قرار گرفت.

جزییات عملیات در انبار متروکه

با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران عملیات کلانتری بازار به انبار متروکه رفتند. متهم چهل ساله دستگیر شد؛ متهمی که  33 قلم دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق را مخفی کرده بود. مأموران در این انبار مخوف به 13 كارتن مكمل پودري به وزن‌هاي مختلف و تعداد 8 كارتن انواع قرص‌هاي غير مجاز و 12 بسته انواع مايع‌هاي تزريقي و خوراكي درمجموع 83‌ هزار و 470 عدد داروی قاچاق برخورد کردند.

ارزش ریالی اموال کشف‌شده به وسیله کارشناسان مبلغ 5‌ میلیارد ریال برآورده شد. متهم که در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرده بود، برای تحقیقات بیشتر در اختیار تیم آگاهی قرار گرفت.

کشف 20 میلیاردی کالای قاچاق در تهران

کشف 20‌ میلیارد ریال پارچه قاچاق در انباری در حوالی خیابان رجایی عملیات دیگر پلیس در روز گذشته بود. تخلیه و دپوی مقادیری فراوانی پارچه در انباری در حوالی خیابان شهید رجایی جنوب گزارشی بود که به پلیس مخابره شد. همین کافی بود تا تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شوند.

تحقیقات اولیه نشان از صحت خبر دریافتی داشت و کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند هویت مالک این انباری را به دست آورند.

با هماهنگی‌های قضائی حکم دستگیری متهم و بازرسی از داخل انباری گرفته شد. در بررسی از این انبار 899 طاقه پارچه درمجموع به متراژ 72‌ هزار متر فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

متهم به مرجع قضائی معرفی و کالای کشف‌شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران داده شد. کارشناسان ارزش ريالي کالاي کشف‌شده را 20 ميليارد ريال محاسبه کرده‌اند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.