دایی: خدا کند رونالدو رکوردم را بزند

کاپیتان سابق تیم‌ملی می‌گوید اگر رونالدو رکوردش را بزند، اولین نفری است که به او تبریک خواهد گفت

علی دایی در گفت‌وگویی با یک رسانه ایتالیایی درباره نزدیک‌شدن کریس رونالدو به رکوردش صحبت کرده؛ او گفته افتخار می‌کند رونالدو این رکورد را بشکند.

اگرچه کریستیانو رونالدو شنبه‌ شب نتوانست در بازی خانگی تیم‌ملی پرتغال مقابل فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا گل بزند، اما بعید است که زمان زیادی طول بکشد تا او رکورد علی دایی را به‌ عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال در رده ملی بشکند.

رونالدو که هفته گذشته در بازی دوستانه پرتغالی‌ها مقابل آندورا خودش را 102 گله کرد، حالا تنها هفت گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد دایی برسد. بازی سه‌شنبه پرتغالی‌ها مقابل کرواسی در ششمین هفته از مرحله گروهی لیگ ملت‌ها اروپا فرصتی دیگر برای مهاجم یوونتوس است تا از این فاصله بکاهد. به همین دلیل هم سایت توتومرکاتوی ایتالیا مصاحبه‌ای با کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران انجام داده که مشروح آن در ادامه آمده است:

آیا ناراحت می‌شوید اگر کریستیانو رونالدو رکورد شما را بشکند؟

نه به هیچ عنوان. برای من یک افتخار واقعی است که بازیکنی در کلاس و جایگاه رونالدو رکوردم را بشکند. کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان، نه‌تنها در این دوران بلکه تمامی ادوار است. او به معنای واقعی یک پدیده است.

وقتی که آن لحظه فرابرسد و رکوردتان شکسته شود، چه کاری انجام می‌دهید؟

مشخص است، من مستقیما به او تبریک خواهم گفت، اما اول باید به رکوردم برسد. کریستیانو رونالدو الان 102 گل ملی برای پرتغال زده است و من مطمئنم که او خواهد توانست رکورد مرا بشکند، اما هنوز هفت تا گل دیگر تا رسیدن به من فاصله دارد (خنده). من از صمیم قلب امیدوارم که او بتواند به رکورد گل‌های من در رده ملی برسد.

شما در حرفه‌تان تجارب زیادی داشتید که شامل حضور در جام جهانی و بوندس‌لیگای آلمان می‌شود. دوست نداشتید که فرصت بازی در ایتالیا را هم تجربه کنید؟

قطعا همین‌طور است. متأسفانه من هرگز فرصت بازی در سری A را پیدا نکردم، هر چند این افتخار را داشتم که با تیم‌های معروف و تاریخی لیگ شما مانند میلان و اینتر روبه‌رو شوم و هرگز هم آن شب‌های فوق‌العاده را فراموش نمی‌کنم و تا ابد در یادم خواهند ماند.

نظر شما به طور کلی درباره فوتبال ایتالیا چیست؟

من گاهی اوقات سری A را دنبال می‌کنم و آن را خیلی دوست دارم. به عقیده من باشگاه‌های ایتالیایی فلسفه بی‌نظیری برای فوتبال بازی‌کردن دارند. من الان فقط می‌توانم به صورت مجازی تمام بازیکنان و هواداران سری A را در آغوش بگیرم و برای آنها در این روزهای سخت بهترین آرزوها را دارم.

علی دایی این روزها مشغول چه کاری است؟

من برای مدتی طولانی در کشورم فوتبال بازی و تمرین می‌کردم و توانسته‌ام تیم ملی کشورم و چند باشگاه دیگر را هدایت کنم. دیروز روی زمین بازی لذت می‌بردم و امروز روی نیمکت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.