نرخ بلیت پروازهای داخلی اعلام شد

نرخ جدید پروازهای داخلی با افزایش ۱۰درصدی نسبت به خرداد ۹۹

جزئیات قیمت بلیت پروازهای داخلی که با ۱۰درصد افزایش نسبت به نرخ‌نامه خرداد همراه شده و حداقل قیمت نیز از آن حذف شده است، اعلام شد.

شهروند آنلاین: در پی اعتراضات متعددی که از سوی مردم و مسافران پروازهای داخلی پس از اعلام نرخ‌نامه جدید بلیت هواپیما در تاریخ هجدهم مهر امسال مطرح شد، نهایتا و بعد از برگزاری جلسات پی در پی میان مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت‌های هواپیمایی و حتی یک جلسه با حضور وزیر راه، شنبه شب بیست‌وچهارم آبان، سازمان هواپیمایی کشوری از نهایی‌شدن نرخ جدید پروازهای داخلی با افزایش ۱۰درصدی نسبت به خرداد ۹۹ خبر داد.

این در حالی است که نظر اعضای انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزایش ۳۰ تا ۳۲درصدی نرخ‌ها نسبت به نرخ‌نامه شهریور ۹۸ بود.

در نرخ‌نامه جدید که قرار است از روزهای آتی اجرایی شود، برای اولین‌بار پس از تهیه و تدوین چندین دوره نرخ‌نامه پروازهای داخلی از دی ماه ۹۷ تا کنون که از روش تعیین نرخ‌نامه برای مسیرهای پروازی استفاده شد، کف قیمتی حذف شده است و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند در قیمت حداقلی و ارزانفروشی نیز با یکدیگر رقابت کنند که گفته می‌شود این اتفاق با پیگیری‌های نمایندگان مجلس رخ داده است.

در این نرخ‌نامه حداکثر قیمت پرواز تهران-مشهد ۷۷۱ هزار تومان، تهران-شیراز ۶۷۴ هزار تومان و تهران-کیش ۹۹۶ هزار تومان تعیین شده است؛ این در حالی است که قیمت همین مسیرها در خرداد امسال به ترتیب ۷۰۱، ۶۱۳ و ۹۰۵ هزار تومان تعیین شده بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.