آغاز جنگ ترامپ با بایدن در فضا

سفر دراگون اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی

چهار فضانورد، سه آمریکایی و یک ژاپنی سوار بر فضاپیمای اسپیس‌ایکس سفر خود را به سوی ایستگاه بین‌المللی فضایی آغاز کردند. مشاجره حقوقی بین دونالد ترامپ و جو بایدن بر سر نتیجه انتخابات به «ناسا» و «فضا» هم کشیده شده است.

شهروند آنلاین: با پرتاب موشک فالکون ۹، فضاپیمای سرنشین‌دار دارگون اسپیس‌ایکس طی مأموریت کرو-۱ با موفقیت زمین را ترک کرد تا طی بیش از یک روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد.

رسانه‌های آمریکا از آغاز سفر فضاپیمای اسپیس‌ایکس خبر داده‌اند؛ سفری به سوی ایستگاه بین‌المللی فضایی «آی‌اس‌اس». گفته می‌شود که این سفر فضایی ۲۷ ساعت طول می‌کشد.

صرف‌ نظر از سفر موفقیت‌آمیز این فضاپیما، مشاجره حقوقی بین جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور همچنان ادامه دارد.

دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری ابتدا این موفقیت بزرگ را به دست‌اندرکاران بخش هوا-فضای آمریکا تبریک گفت اما به روال همیشگی از عملکرد خودش در این حوزه نیز تعریف و تمجید کرد.

با یک روز تأخیر فضاپیمای «دراگون» متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس سفر فضایی خود را آغاز کرد. شرکت اسپیس‌ایکس را ایلان ماسک، صاحب شرکت تسلا موتورز بنیان گذاشته است.

فضاپیمای دراگون غروب یکشنبه پانزدهم نوامبر با چهار سرنشین، سه آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی از پایگاه هوایی کیپ کاناورال واقع در ایالت فلوریدا سفر خود را آغاز کرد. تصاویر برخاستن این فضاپیما به طور زنده پخش شد.

اندکی پس از آغاز سفر این فضاپیما، جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با انتشار یک پست توییتری موفقیت شرکت اسپیس‌ایکس را دلیلی بر قدرت علم و دانش دانست و آن را محصول همراهی نوآوری و عزم و اراده مردم آمریکا خواند.

دونالد ترامپ نیز در توییتر از «آغازی شکوهمند» سخن گفت و بار دیگر به ستایش از عملکرد خود پرداخت.

او نوشت که ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضا )  آمریکا در  آغاز دوره زمامداری او در وضعیتی اسفناک قرار داشت.

ترامپ عنوان کرد که در دوره او، ناسا به پیشرفته‌ترین مرکز فضانوردی در جهان تبدیل شده و هیچ کشور دیگری از این نظر به گرد آمریکا هم نمی‌رسد.

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.