عنوان جدید بابای گلشیفته و شقایق: آقای نویسنده!

پنجاه و پنج داستان از بهزاد فراهانی در بازار کتاب

بهزاد فراهانی می‌گوید: متأسفانه کتاب مهجور مانده و هر اندازه کتاب مهجور بماند، انسان به ورطه سقوط و نابودی می‌افتد

پولاد امین، شهروند آنلاین: بهزاد فراهانی از انتشار اولین مجموعه داستان خود خبر داد. این کتاب به نام «پنجاه و پنج داستان کوتاه» داستان‌هایی از زندگی بهزاد فراهانی، از کودکی تا امروز را شامل است

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بهزاد فراهانی می‌گوید: «سعی کرده‌ام کتاب «پنجاه و پنج داستان کوتاه» یادگار خوبی از خودم برای مردم باشد، برگ سبزی تفحه درویش».

خوردنی و خواندنی

این بازیگر و نمایشنامه‌نویس که به پویش کتابخوانی ملی پیوسته، می‌گوید: «تاکنون از اهمیت کتاب غافل بوده‌ایم و درحوزه ترویج کتاب و کتابخوانی فرهنگ‌سازی نشده است. صداوسیما آن‌قدر که تبلیغ خوردنی‌ها را می‌کند، تبلیغ کتاب ندارد. شاید به ندرت برنامه‌هایی برای کودکان با محوریت قصه‌خوانی برای آنها ساخته شده باشد».

زیباترین کتاب

بهزاد فراهانی می‌گوید که زیباترین کتابی که در چندسال اخیر خوانده، «پیر پرنیان‌اندیش» است: «کتابی درباره هوشنگ ابتهاج، شاعر زمانه، حافظ دوران و سایه ادبیات ایران. به نسل جوان و هم‌نسلان خودم توصیه می‌کنم که این کتاب را مطالعه کنند».

حرف آخر

از نگاه این بازیگر و کارگردان تئاتر «باید کتاب بخوانیم تا آثار نویسندگان در کتابخانه‌ها خاک نخورد. وقتی به کتابفروشی‌های جلو دانشگاه نگاه می‌کنم، خستگی و غصه‌مندی را در چهره کارگران و ناشران می‌بینم و ناراحت می‌شوم. متأسفانه کتاب مهجور مانده و هر اندازه کتاب مهجور بماند، انسان به ورطه سقوط و نابودی می‌افتد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.