دلار به کانال ۲۵هزار تومان بازگشت

کاهش ریسک‌های برون‌زا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار دلیل ریزش دلار

اگرچه در اوایل آبان نرخ دلار به بیش از ۳۰هزار تومان رسید اما از اواسط آبان سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد، به‌طوری که دلار از ۳۰هزار تومان در چهاردهم آبان‌ماه به ۲۵هزار و۹۰۰ تومان در ظهر امروز رسید.

شهروند آنلاین: امروز دوشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه نرخ ارز در صرافی ملی برای دومین‌بار اعلام شد. بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 25هزار و900 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 24هزار و 800 تومان تعیین شد. قیمت دلار در بانک مرکزی 4هزار و 200 تومان است.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 30هزار و 700 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 29هزار و 500 قیمت خورده است. قیمت یورو در بانک مرکزی 4هزار و 974 تومان است.

قیمت دیروز هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی برای خرید ۳۰هزار و ۳۰۰ تومان و برای فروش ۳۱هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد.

در سامانه سنا نیز در معاملات دیروز (یکشنبه) هر دلار با نرخ میانگین ۲۵هزار و ۸۱۶ تومان و هر یورو با نرخ ۳۰هزار و ۲۸۷ تومان معامله شد.

علاوه بر این، در سامانه نیما نیز در روز معاملاتی گذشته حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱هزار و ۶۳۲ تومان و برای حواله دلار قیمتی اعلام نشد.

نرخ خریدوفروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چندبار تغییر می‌کند.

بررسی قیمت‌گذاری دلار و یورو در صرافی‌های مجاز سطح کشور نشان از تداوم روند کاهشی نرخ ارز دارد، به‌گونه‌ای که در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، به قیمت ۲۴هزار و ۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار به فروش می‌رسد.

اگرچه در اوایل آبان نرخ دلار به بیش از ۳۰هزار تومان رسید اما از اواسط آبان سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد، به‌طوری که دلار از ۳۰هزار تومان در چهاردهم آبان‌ماه به ۲۵هزار و۹۰۰ تومان در ظهر امروز رسید.

بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کاهش ریسک‌های برون‌زا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی در راستای سیاست‌های بانک مرکزی در جهت مدیریت نوسانات نرخ ارز، تثبیت شده تا فضای هیجانی و التهابی از بازار ارز فاصله بگیرد و نرخ دلار و سایر ارزها، به تدریج بر مبنای متغیرهای اقتصادی تعیین شود.

گفتنی است؛ ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲هزار دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.