مردم به جای اعانه و یارانه، خواهان رفع تحریم‌ها هستند

واکنش رئیس سازمان برنامه و بودجه به نطق جورجیا و آریزونای رئيس مجلس

نوبخت در واکنش به نطق قالیباف که تصمیمات در حوزه مسکن، بورس، ارز، طلا را به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد مرتبط دانسته بود، نه به جورجیا و آریزونا نوشت: مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت ‌ملی طلب می‌کنند.

شهروند آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نوشت: «مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت ‌ملی طلب می‌کنند.»

متن كامل نامه رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور به سخنان رئيس مجلس شورای اسلامی از اين قرار است:

برادر گرامی جناب آقای دكتر قاليباف

رئيس محترم مجلس شورای اسلامی

 با سلام و احترام،

چون در نطق پيش از دستور حضرتعالی در مجلس باب جديدی را مفتوح نموديد كه از يک‌سو با هزاران سخنی كه مديران دولتی در سينه دارند و از سوی ديگر با شرايط سخت مردم زير فشارهای اقتصادی و نيز توصيه‌های رهبر معظم انقلاب در تعارض است، لازم می‌دانم مطالبی را عرض كنم.

در اين نطق به «بهارستان» اشاره فرموديد و اذهان عمومی، بهارستان را به «مجلس» می‌شناسد و از آنجا كه هنوز خود را فرزند مجلس می‌دانم، براي رفع شبهه از جايگاه رفيع مجلس و نمايندگان شريف آن، خود را در معرض كنايه شما قرار می‌دهم و به اختصار عرض می‌كنم: اداره دخل و خرج كشور با تقليل درآمدهای ارزی از صد و چندميليارد دلار به چندميليارد دلار كه فقط در ۷ماهه اول سال‌جاری بيش از ۴۸هزار ميليارد تومان خزانه با عدم تحقق درآمدها مواجه بود، از يک‌سو و پرداخت به موقع همه يارانه‌ها، حقوق‌ها، اجرای امتيازات ۵۰درصدی فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوری كارمندان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، كشوری و تأمين اجتماعی كه كمترين خدمت به آن بزرگواران است؛ در كنار پرداخت بيش از ۴۰هزار ميليارد تومان به طرح‌های عمرانی كه آثار آن در افتتاح‌های پايان هرهفته قابل مشاهده است، ضمن ۳۶هزار ميليارد تومان صرفه‌جويی از سوی ديگر، جز با اتكال به خدا و تدبير دولت قابل انجام نيست و اين به بدخواهان ملت پيام و نشان می‌دهد كه در سومين سال تحريم، هنوز همچنان چرخ توسعه جمهوری اسلامی ايران در گردش است.

چون شما را شخصيت دلسوز و محترمی می‌دانم، اجازه دهيد با صراحت و شفاف عرض كنم كه:

 يک واقعيت مسلم اين است كه منافع ملی ما با رفتن و آمدن هيچ رئيس‌جمهوری در آمريكا يا كشور ديگري تغيير نمی‌كند ولی واقعيت ديگری نيز قابل كتمان نيست كه تحريم فعلی و ادامه آن، ظلم بزرگی به مردم ايران است كه از سوی رئيس‌جمهوری فعلی و شكست خورده آمريكا اعمال می‌شود. فردی كه دستش به خون هزاران بيگناه در سراسر جهان و سردار محبوب‌مان شهيدحاج قاسم سليمانی آغشته است و من قلبا برای بركناری او مستمرا اخبار را رصد می‌كردم.

امروز مردم ايران به جای اعانه و يارانه از مديران خود رفع تحريم و برداشتن زانوی زور از گلوي اقتصاد ايران را با حفظ عزت ‌ملی طلب می‌كنند. مردم ما هنوز به خاطر دارند كه با رفع تحريم می‌شود سال‌ها شاهد تثبيت نرخ ارز، تورم يک‌رقمی و رشد دو رقمی بود. دولت خواهان هيچ مذاكره‌ای نيست. رسانه‌های جهان شهادت می‌دهند كه در سفر قبلی جناب آقای دكتر روحانی رئيس‌جمهوری محترم به مقر سازمان ملل متحد، بارها ترامپ به انحای گوناگون و از طريق وساطت برخی از رؤسای جمهوری كشورهای اروپايی درخواست مذاكره داشت كه قاطعانه رد شد و فقط و فقط موكول به رفع تحريم و شناخت حقوق ملت ايران گرديد.

با اعتقاد عرض می‌كنم كه دولت همانطور كه طی سال‌های تحريم در مسير سياست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، مقاومت نمود و خار در چشم و استخوان در گلو چيزی نگفت و كار كرد؛ امروز نيز برای رفع تحريم عزتمندانه از ملت ايران، همه رخدادها را عاقلانه رصد می‌كند و براي كاهش آلام مردم تلاش ميیكند تا فرصت بسازد و برای سربلندی ملت بزرگ ايران اقدام كند. اما اگر دشمن منافع و مصالح ملت ما را به رسميت نشناسد، مردم ايران نشان داده‌اند كه در برابر زورگويی‌ها مقاوم و پيروزند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.