ادعای حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران

نیویورک تایمز: ترامپ هفته گذشته امکان حمله احتمالی به تأسیسات نطنز را بررسی کرد

نیویورک‌تایمز می‌گوید ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است، اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیرشدن در این‌باره بر حذر داشته‌اند.

شهروندآنلاین:روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز می‌گوید دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است، اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیرشدن در این‌باره بر حذر داشته‌ و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند جرقه برخوردهای جدی‌تر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود.

نیویورک تایمز نوشته هر گونه برنامه حمله‌ای، احتمالا روی تأسیسات نطنز متمرکز بوده است. جایی که هفته گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد توانسته ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را به ۱۲برابر مجاز در برجام برساند.

این روزنامه به نقل از مقام‌ها نوشته ترامپ از نهادها و مسئولان نظامی و امنیتی خود درباره امکان‌های پیش‌رو و سناریوهای احتمالی پرسیده است.

نیویورک تایمز، عصر دوشنبه شانزدهم نوامبر در گزارشی اختصاصی خبر داد که مایک پنس معاون ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش و کریستوفر سی. میلر وزیرموقت دفاع همگی به ترامپ هشدار داده‌اند که از فکر چنین حمله‌ای بیرون بیاید، زیرا می‌تواند منجر به پدید آمدن برخوردهای نظامی گسترده آن هم تنها چند هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ شود.

ترامپ که تنها ۶۵ روز دیگر در کاخ‌سفید حضور خواهد داشت، از زمان شکست در انتخابات (ششم نوامبر) تاکنون چند تغییر عمده در وزارت دفاع انجام داده است، از جمله برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع و معاونان او.

رسانه‌های آمریکایی این برکناری را همسو با تمایل ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان ارزیابی کرده بودند.

ارزیابی که روز دوشنبه شانزدهم نوامبر با تأیید از سوی مقام‌های پنتاگون روبه‌رو و مشخص شد که قرار است نیمی از نیروهای این کشور افغانستان را به زودی ترک کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.