جذابیت قیمت سهام بعد از حدود 3 ماه اصلاح

بازگشت شاخص بورس به کانال ۱.۳ میلیون واحد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، دقایقی پیش با ثبت رشد بیش از ۲۶هزار واحدی، ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد را پس گرفت.

شهروندآنلاین: در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس لحظاتی پیش با ثبت رشد بیش از ۲۶هزار واحدی از ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد گذر کرد.

این در حالی است که تا به این لحظه بیش از سه‌میلیارد و ۱۷۰میلیون سهم و حق‌تقدم نیز به ‌ارزشی افزون بر سه‌هزار و ۷۰میلیارد تومان در ۳۳۳هزار نوبت توسط معامله‌گران دست‌به‌دست شده است.

بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس هم تا به این لحظه توسط شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس رقم خورده است.

این گزارش می‌افزاید که در بازار‌های فرابورس نیز تاکنون با ثبت دادوستد ۸۲۷میلیون ورقه به‌ ارزش بیش از ۱۲۶۲میلیارد تومان در ۲۱۷هزار نوبت، شاخص فرابورس رشد ۱۹۵واحدی را تجربه کرده و در ارتفاع ۱۶هزار و ۲۹۱ واحد قرار گرفته است.

کاهش سرعت در خروج نقدینگی از بازار و جذابیت قیمت سهام بعد از حدود سه ماه اصلاح، موقعیت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری دوباره در این بازار و ورود نقدینگی‌هایی که اکنون در اختیار سهامداران قرار گرفته، ایجاد کرده است، این موضوع نیازمند بازگشت اعتماد به سهامداران است که از نظر کارشناسان بازار بهتر است این اعتمادسازی از طریق مسئولان صورت گیرد.

در چند وقت اخیر اکثر کارشناسان و سهامداران حاضر در بازار پیشنهادهایی را برای بهبود وضعیت بازار داشتند که در نهایت در ادامه معاملات هفته گذشته، معاون شرکت بورس تهران از از ابلاغ دو تصمیم جدید در بازار مبنی بر فراهم‌شدن امکان انجام معاملات و خرید و فروش سهام به صورت روزانه و نیز کاهش زمان پیش‌گشایش بازار به ۱۵دقیقه خبر داد که این موضوع توانست تا حدودی امید دوباره را به این بازار بازگرداند.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.