1638 مأمور به دنبال دزدان گرین والت

سرقت جواهرات یک‌میلیارد یورویی درسدن

سارقان روز دوشنبه موفق شدند با نفوذ به داخل موزه «خزانه سبز» (گرین والت) در شهر درسدن آلمان سه مجموعه جواهرات متعلق به اوایل قرن ۱۸ میلادی را بدزدند

 

پلیس برلین در جریان عملیات صبح سه‌شنبه سه فرد مظنون به دست داشتن در سرقت سه مجموعه جواهر عتیقه به ارزش یک‌میلیارد یورو را بازداشت کردند.

نیروهای پلیس با تمرکز بر منطقه جنوبی شهر برلین ۱۸ آپارتمان را مورد تفتیش قرار دادند. درمجموع هزار و ۶۳۸ مأمور پلیس در این عملیات شرکت داشتند که می‌تواند موجب بروز اختلالات جدی در ترافیک شهر برلین در طول روز سه‌شنبه شود.

سارقان روز دوشنبه چهارم آذر (بیست‌وپنجم نوامبر) موفق شدند با نفوذ به داخل موزه «خزانه سبز» (گرین والت) در شهر درسدن آلمان سه مجموعه جواهرات متعلق به اوایل قرن ۱۸ میلادی را بدزدند.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که دو مرد در همان ساعات اولیه روز بیست‌وپنجم نوامبر از طریق یک پنجره حفاظ‌دار به داخل موزه وارد شده‌اند. پلیس تنها ۵ دقیقه پس از به صدا درآمدن آژیر هشدار، در صحنه حاضر شده، ولی سارقان موفق به فرار شده بودند. پیش از وقوع سرقت، یک جعبه اتصال برق در نزدیکی آتش زده شده بوده که گفته می‌شود منبع تغذیه برق منطقه بوده است.

روزنامه بیلد چاپ آلمان، ارزش جواهرات سرقت‌شده را تا یک‌میلیارد یورو (۱.۱۹ میلیارد دلار) برآورد کرده است.

 

اصل خبر و عکس‌ها و فیلم سرقت را اینجا ببینید.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.