سرقت مسلحانه ارز از همسر و فرار به آلمان

زن جوان به همراه معشوقه‌اش پس از سرقت مسلحانه از همسرش به آلمان گریخت. این زن که ۴۸ سکه و ۲۰ هزار دلار و ۱۰هزار یور سرقت کرده بود، وقتی به کشور بازگشت، در فرودگاه دستگیر شد.

شکایت از یک سرقت

در سال 97 مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه 34 تهران از همسرش فریبای بیست‌وهفت ساله و یکی از اقوام همسرش به نام سهیل سی‌ویک ساله به جرم سرقت مسلحانه با کلت‌ کمری شکایت کرد. سارقان از مرد جوان 48 سکه تمام بهار آزادی، 20 هزار دلار و 10هزار یورو ربوده بودند. پرونده با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل شد و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

جزئیات ربودن سکه و دلار

شاکی در تحقیقات اولیه به کارآگاهان گفت: «ساعت شش‌ونیم صبح پنجم مهر ماه سال 97 من در اتاق خواب خوابیده بودم و همسر و فرزندم در پذیرایی خوابیده بودند که ناگهان متوجه شدم همسرم با اسلحه کلت‌ کمری بالای سرم ایستاده و می‌گوید  جای سکه و ارزها کجاست که در همین زمان متوجه شدم سهیل فرزندم را گرفته و تهدید به کشتن من و فرزندم می‌کند که با دیدن چنین شرایطی محل نگهداری اموال را گفتم و آنها هم پس از سرقت اموال از خانه فرار کردند.»

دستگیری در فرودگاه

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی در گام اول تحقیقات دریافتند شاکی با همسرش اختلاف شدید دارد و از این‌ رو سهیل نیز ارتباط نزدیک با همسرش دارد. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که فریبا و سهیل پس از سرقت به یکی از شهرهای غربی کشور گریخته‌اند. بلافاصله کارآگاهان با هماهنگی قضائی راهی محل مورد نظر شدند و درنهایت مشخص شد هر دو از مرز خارج و به کشور ترکیه و سپس به آلمان گریخته‌اند. کارآگاهان بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده اطلاعات این دو مجرم را در سیستم پلیس ثبت و اعلام کردند. تحقیقات پلیسی همچنان ادامه داشت که هفدهم آبان ‌ماه سال‌ جاری پلیس فرودگاه امام‌خمینی(ره) فریبا را بازداشت کرد.

اعتراف یک سال بعداز فرار

فریبا در بازجویی‌ها به سرقت با همدستی سهیل اعتراف کرد و گفت: «من چند سال بود که با همسرم اختلاف شدید داشتم. از آنجا که در بازار مشغول به کار بود و با سکه و ارز سروکار داشت، تصمیم به سرقت از او گرفتم. نقشه‌ام را هم همراه با سهیل عملی کردم. من ارتباط نزدیکی با سهیل داشتم و او همیشه به من محبت می‌‌کرد.»

او ادامه داد: «روز سرقت در خانه را برای سهیل باز کردم. با تهدید اسلحه توانستیم تعداد 48 سکه تمام بهار آزادی، 20هزار دلار، 10 هزار یورو سرقت کنیم. به یکی از شهرهای غربی کشور فرار کردیم. پس از خروج غیر قانونی به ترکیه سپس یونان و آلمان رفتیم. هدفم از بازگشت به ایران این بود که فرزندم را به آلمان ببرم تا با خودم زندگی کند که دستگیر شدم.»

زندان برای همسر سارق

با توجه به اعتراف متهم به جرمش، این زن با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.