راهور می‌تواند هر ۲۴ ساعت یک بار فرد خاطی را جریمه کند

ورود از منطقه قرمز به شهر دیگر یک میلیون تومان جریمه دارد

دبیر کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افراد غیربومی که از شهر زرد و نارنجی به شهر دیگر می‌روند، ۵۰۰ هزار تومان و افراد غیربومی که از شهر قرمز به شهر دیگر می‌روند، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند

شهروند آنلاین: ، «حسین ذوالفقاری» روز چهارشنبه در سومین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهارکرد:« افراد، مشاغل یا فعالیت‌های مشمول محدودیت به پنج گروه اداری، تجاری و بازرگانی، آموزشی، ‌فرهنگی و اجتماعی و ترددها تقسیم‌بندی می‌شوند.»

او با انتقاد از یکسان نبودن اعمال مقررات در استان‌ها در طرح قبلی، ادامه داد:« اعمال مقررات در همه گروه‌ها و استان‌ها باید یکسان باشد چون مردم در پیام‌ها اعلام می‌کردند اگر بنده به بستن مغازه مقید باشم و جلوی کسی که مقید نیست، گرفته نشود مشتریان من از او خرید خواهند کرد. لذا باید بدون تبعیض و ملاحظه همه ابعاد کار انجام شود و با مطالعات دقیق طرح و توجیه دقیق مردم باید کاری کنیم کمتر به کار سلبی نیاز باشد.»

معاون امنیتی انتظامی و اجتماعی وزیر کشور  درباره وضعیت ترددها، گفت:« طبق طرح، ورود به شهرهایی در وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و کسی نمی‌تواند با پلاک غیربومی وارد شهری شود. فرد خاطی درصورت ورود ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و راهور می‌تواند هر ۲۴ ساعت یک بار او را جریمه کند.»

او با بیان اینکه اعمال جریمه در شهرهایی با شرایط قرمز یک میلیون تومان است، گفت: «کسانی که در شهر قرمز یا نارنجی حضور دارند، حق ورود به شهر دیگری در کشور را ندارند و اگر وارد هر شهری از کشور شوند به همان ترتیب مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر فردی از شهر قرمز، وارد هر شهری شود، یک میلیون جریمه می‌شود.»

ذوالفقاری تصریح کرد:‌ «طرح اعمال محدودیت که از شنبه اول آذر اجرایی می‌شود با محوریت فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی است. موارد اضطراری و ضروری مشخص شود چون برخی شرکت‌ها یا سازمان‌ها ممکن است ماموریت داشته باشند یا اینکه منزل کسی در شهری و محل کار او شهری دیگر باشد. البته این اختیار به استان‌ها و فرمانداران داده شده تا مسائل را براساس تجربیات گذشته حل و فصل کنند.»

معاون وزیر کشور با تاکید براینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبل اعلام شده الزامی است، گفت: «در حمل و نقل ناوگان عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، قطار، هواپیما و اتوبوس‌های بین شهری هم باید بر اساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، اقدام شود.»

با اعمال محدودیت ناقص،  نتیجه مطلوب را نمی‌گیریم

ذوالفقاری تصریح کرد:« فشار درباره محدودیت‌ها بالا است اما با اعمال محدودیت ناقص، هم محدودیت متوجه مردم شده و هم نتیجه مطلوب را نمی‌گیریم. پس همه باید پای کار بیایند. اگر با هم این کار را انجام دهیم و حرکت کنیم نتیجه می‌گیریم.»

دبیر کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنانش درمورد مشاغل آسیب‌پذیر، گفت: «بسته پیشنهادی برای حمایت از این مشاغل به ستاد ملی ارایه خواهد شد.»

تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد موجب رفع محدودیت‌ها می‌شود

ذوالفقاری ادامه داد: «مهم این است با تلاش وضعیت شهر ما از وضعیت قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد و از زرد به سفید برگردد و این منشاء رفع محدودیت‌ها است. درغیر اینصورت محدودیت‌ها تمدید می‌شود. اگر در سطح کشور این کار را انجام دهیم کل کشور در شرایط برگشت قرار می‌گیرد و از مشکلات محدودیت‌ها نجات می‌یابیم.»

به گفته او، اجرای طرح محله محور و خانواده محور و همچنین اجرای طرح مدیریت هوشمند که از شنبه کلید می‌خورد، با تدبیر، نظارت و همراه کردن حداکثری مردم باید به طور قاطع انجام شود.

ذوالفقاری با بالا دانستن آمار مرگ و میرها، گفت:« به گفته وزیر کشور باید نیمی از وقت خود را روی بیماری کرونا بگذاریم تا موفق شویم. اقدامات رسانه‌ای، بازدیدهای میدانی و تشویق رعایت‌کنندگان مقررات و پروتکل‌ها و برخورد سلبی با آنانی که رعایت نمی‌کنند، باید انجام شود.»

معاون وز یر کشور  ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم در بازه زمانی ۱۵ روز تا یک ماه شاهد کاهش روند بیماری و کاهش مرگ و میر هموطنان باشیم.

او با انتقاد از بی‌احساس بودن برخی در قبال شنیدن مرگ‌ومیر ۵۰۰ هموطن در روز، گفت: «همه با هوشیاری و هوشمندی اجرای این طرح را همراهی کنیم. بحث سلبی در نظر گرفته شده برای تعداد محدودی است که رعایت نمی‌کنند.»

به گفته او، در طرح وضعیت‌ها، نوع محدودیت‌ها، نوع اعمال محدودیت‌ها، ضمانت اجرا و مسئول اجرا مشخص شده است و در دستورالعمل اجرایی هم وظایف سازمانی مرتبط با طرح‌ها مشخص است.

ذوالفقاری گفت:« در مسیر طرح هم استان‌ها اختیاراتی دارند که در موارد جزیی ورود نمی‌کنیم، اما هر دوشنبه وضعیت شهرها باید به وزارت بهداشت گزارش داده شود و شهرستان‌ها بدون فوت وقت ابلاغ وزارت بهداشت را اعمال کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.