روزی روزگاری تارانتینو در دنیای نویسندگی

عشاق «کوئنتین تارانتینو» منتظر کتاب‌های این هنرمند محبوب هستند

«کوئنتین تارانتینو» در ماه آوریل وعده‌‌ داده بود که بر اساس فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» رمان خواهد نوشت

شهروندآنلاین: روزی روزگاری تارانتینو در دنیای نویسندگی، «کوئنتین تارانتینو» که سال گذشته با فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در فصل جوایز حضوری پررنگ داشت، امسال در آغازین روزهای فصل جوایز سینمایی اعلام کرد که قرار است رمانی بر اساس این فیلم بنویسد.

به گزارش ورایتی؛ کتاب «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو تابستان سال آینده پخش خواهد شد.

رمانی که «کوئنتین تارانتینو» در ماه آوریل وعده‌اش را‌ داده و گفته بود که آن را بر اساس فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» خواهد نوشت.

«تارانتینو» گفته که این رمان ادای دینی است به رمان‌هایی که در کودکی خوانده و حالا مضمحل شده‌اند: «در دهه‌ 70 بر اساس فیلم‌ها رمان‌هایی نوشته می‌شد که به نسخه‌های رمان فیلم‌ها معروف بودند. اینها اولین کتاب‌های بزرگسالانه‌ای بودند که خواندن‌شان را آغاز کردم، حتی می‌توانم بگویم که من با خواندن این کتاب‌ها بزرگ شدم و امروز هم علاقه‌ زیادی به این ژانر دارم. بنابراین به عنوان یک هوادار فیلم‌های رمان‌شده، افتخار می‌کنم که «روزی روزگاری در هالیوود» را ادای دینی به این زیر-ژانر محبوب، اما به حاشیه رانده‌شده بنامم.»

وعده کیو.تی

«کوئنتین تارانتینو» یا آن‌گونه که برخی از رسانه‌ها می‌نویسند «کیو.تی» در ماه آوریل در پادکستی به نام «پیور سینما» (سینمای ناب) گفته بود:‌ «تا همین اواخر به این فکر نبودم. اما حالا در موردش زیاد فکر می‌کنم. می‌خواهم نسخه‌ رمان «روزی روزگاری در هالیوود» را بنویسم. چالش جذابی است و بسیار خوشحالم که می‌توانم شخصیت‌های فیلم و دنیای‌شان را به زبان ادبیات بیشتر مورد کاوش قرار دهم. امیدوارم کار از نظر ارزش بتواند در کنار همتای سینمایی‌اش قرار بگیرد.»

وفای عهد

حالا «کوئنتین تارانتینو» به قولش عمل و اعلام کرده که با انتشارات «هارپرکالینز» برای نگارش دو کتاب قرارداد بسته است. یکی از این دو کتاب همین رمانی است که بر اساس «روزی روزگاری در هالیوود» نوشته شده و دیگری هم یک کتاب غیرداستانی به نام «اندیشه سینما» خواهد بود. درباره «اندیشه سینما» گفته شده که «تفحصی عمیق در فیلم‌های دهه‌ ۱۹۷۰» خواهد بود، «ترکیبی غنی از مقالات، نقدها، متن‌های شخصی و «چه می‌شد اگرها»، که به قلم یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلمسازان می‌تواند خواندنی باشد. «تارانتینو» گفته که این کتاب غیرداستانی را تحت تأثیر «پالین کیل» به نگارش درآورده است.

کتاب «روزی روزگاری در هالیوود» تابستان سال ۲۰۲۱ پخش خواهد شد. این کتاب در ابتدا به صورت شومیز به همراه نسخه‌ الکترونیک و نسخه‌های صوتی دیجیتال به بازار خواهد آمد. نسخه‌ گالینور کتاب نیز در فصل پاییز سال آینده منتشر خواهد شد. در رمان «روزی روزگاری در هالیوود» شخصیت «ریک دالتون» و «کلیف بوث» که در فیلم «لئوناردو دی‌کاپریو» و «برد پیت» آنها را ایفا می‌کنند، در زمان پس و پیش می‌روند و صحنه‌هایی مثل زمانی که این دو بازیگر در وسترن‌های اسپاگتی بازی می‌کردند، بسط داده خواهد شد. از سوی دیگر، شخصیت‌هایی مانند «برت رینولدز» که از نسخه‌ اکران‌شده‌ فیلم حذف شدند، دوباره پدیدار خواهند شد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.