جشنواره شش میلیارد تومانی تئاتر در روزگار کرونایی

آیا جشنواره‌های هنری برگزار خواهند شد؟

«حسین مسافرآستانه» دبیر جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر از برگزاری قطعی جشنواره تئاتر فجر با بودجه ۶ میلیارد تومانی خبر داد

شهروند آنلاین: در شرایطی که در تمام ماه‌های اخیر- که فعالیت‌های هنری زیر سایه شیوع ویروس کرونا با دشواری‌های زیادی مواجه بوده‌اند- برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره‌های هنری و به‌خصوص جشنواره‌های فجر محل سوال بوده؛ به نظر می‌رسد که مدیران فرهنگی در این مورد تصمیم‌شان را گرفته‌اند و کرونا و روزگار کرونایی قرار نیست مانع از برگزاری جشنواره‌های هنری شود و این در حالیست که ساعاتی پیش «حسین مسافرآستانه» دبیر جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر از برگزاری قطعی جشنواره شش میلیارد تومانی تئاتر در روزگار کرونایی خبر داد. آن‌هم در شرایطی که شاهد افزایش محسوس و ملموس در شمار مبتلایان و مرگ‌های کرونایی هستیم و طبیعی است که هر نوع گردهمایی از نوع جشنواره احتمال ابتلای گسترده شرکت‌کنندگان را افزایش می‌دهد.

جشنواره به هر قیمت

«حسین مسافرآستانه» که ظاهرا به هر قیمتی خواهان برگزاری جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر است، در برنامه تلویزیونی «شب‌های هنر» گفت: «هیچ تصمیمی برای تغییر تاریخ یا تغییر بخش‌های جشنواره نداریم و تاکنون تغییری در زمان و بخش‌های برگزاری جشنواره به وجود نیامده است».

دبیر جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر در ادامه یک بار دیگر به تاکید گفت که «جشنواره تعطیل نخواهد شد، چون تئاتر تعطیل‌بردار نیست و چون زندگی تعطیل شدنی نیست».

مجازی یا حضوری؟

«حسین مسافر آستانه» با اشاره به پخش اینترنتی آثار حاضر در جشنواره بر این نکته نیز تاکید کرد که «قطعاً شاهد اجراهای زنده و فیزیکی نیز در جشنواره خواهیم بود که ممکن است پخش آنها به صورت آنلاین میسر نباشد».

جشنواره میلیاردی

دبیر جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر درباره بودجه این دوره از جشنواره نیز گفت: «بودجه‌ای که ما برای برگزاری این دوره پیشنهاد داده‌ایم، ۶ میلیارد و اندی است که از بودجه سال گذشته تقریباً حدود یک میلیارد تومان کمتر است. با این حال هنوز این بودجه مصوب نشده که امیدوارم این اتفاق به زودی بیفتد و همین مبلغ تصویب شود و از این رقم کمتر نشود».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.