انتخاب عجیب برای هدایت تیم‌ملی جوانان

مسئولان فدراسیون فوتبال داوود مهابادی را به عنوان سرمربی تیم زیر 17 ساله‌ها معرفی کردند

مدیران فدراسیون فوتبال در شرایطی سرمربی تیم‌ملی جوانان را معرفی کردند که انتقادات زیادی از آنها شده است؛ اینکه یک مربی نه‌چندان کارنامه‌دار برای هدایت تیم‌ملی پایه انتخاب شده، خیلی از طرفداران فوتبال را متعجب کرده است.

انتخاب روز گذشته که در سکوت خبری صورت گرفت و  در سایت رسمی فدراسیون سرمربیگری داوود مهابادی منتشر شد، مجموعه‌ای از تصمیم‌گیری‌های عجیب تصمیم اخیر است. نه اینکه بخواهیم داوود مهابادی را که سال‌هاست در قامت سرمربی در این فوتبال در حال فعالیت است، نقد کنیم و او را فردی نالایق بدانیم، اما بابت انتخابش به عنوان سرمربی تیم‌ملی جوانان نقدهای جدی وجود دارد.

معمولا ملاک انتخاب سرمربی برای تیم‌های رده پایه موارد مشخص و تعریف‌شده‌ای است؛ مواردی که اکثر کشورهای صاحب برنامه‌ریزی، روی همان اصول، انتخاب‌های خود را انجام می‌دهند. قاعدتا یکی از موارد این است که فرد انتخاب‌شده باید تجربه کار در رده‌های پایه را داشته یا حداقل با نحوه کار با بازیکنان در این رده سنی آشنا باشد؛ موضوعی که در این انتخاب اخیر نادیده گرفته شده است.

داوود مهابادی هدایت تیم‌هایی مثل راه‌آهن، فجر سپاسی و … را بر عهده داشت، اما او هرگز افتخار بزرگی در این تیم‌ها کسب نکرده و حتی سابقه سقوط به دسته اول را نیز داشته است.

این انتخاب در شرایطی صورت گرفته که تیم‌ملی جوانان فوتبال چند ماه دیگر باید در مسابقات آسیایی که مقدماتی جام جهانی نیز هست، شرکت کند و حالا نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.

تصمیماتی که حداقل در یک سال اخیر از سوی فدراسیون در بخش رده‌های ملی گرفته شده، شک‌برانگیز است و تقریبا بیشتر فضای ذهنی ما را به این سمت می‌برد که بابت تیم‌های پایه هیچ تفکری وجود ندارد و تصمیمات برای انجام‌شدن وظیفه‌ای است که باید انجام شود و البته این فدراسیون و مردانش هیچ زحمتی به توضیح‌دادن بابت این انتصاب و انتخاب‌ها به خودشان نمی‌دهند.

به نظر می‌رسد باید برای آینده تیم جوانان و البته دیگر تیم‌های پایه ایران مرثیه‎های خود را آماده‌کنیم. با این روندی که در فدراسیون پیش می‌رود جای هیچ امیدواری باقی نمانده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.