وضعیت آشفته نیمکت تیم امید؛ فرهاد می‌رود؟

نتايج ضعيف مقابل ازبکستان پايه‌هاي صندلي مجيدي در تيم اميد را سست کرده اما تاج و نزديکانش همچنان از او حمايت مي‌کنند

انگار بازهم باید ماشین حساب بیاوریم و محاسبه کنیم که چندسال است به المپیک صعود نکردیم و حسرت‌مان چقدر طولانی می‌شود، تیمی که برای شکستن طلسم 44 ساله همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبدش چیده بودیم، حالا در بازی‌های دوستانه حریف ضعیف‌ترین تیم‌های آسیا هم نمی‌شود تا خطر آبروریزی هر لحظه بیشتر به فوتبال ایران نزدیک شود. وقتی پی‌ می‌بریم در پشت‌پرده هم اتفاقات عجیبی رخ داده که شاید باعث تغییرات در کادر فنی شود، بر ناامیدی‌مان افزوده می‌شود.

دو شکست عجیب مقابل ازبکستان

تیم امید که در مسیر آماده‌سازی جهت حضور در مقدماتی المپیک توکیو قرار دارد، برای برپایی یک اردوی تدارکاتی راهی ازبکستان شد و دو دیدار دوستانه نیز با تیم امید این کشور انجام داد. مسابقاتی که سهم ایران دو شکست متوالی جلوی ازبک‌ها بود. اگرچه تیم امید بازی اول را یک بر صفر واگذار کرد، اما در برخی دقایق شانس آوردیم که دروازه‌مان باز نشد. در بازی دوم نیز تیم حریف کاملا سَرتر از امیدهای ایران بود و در نهایت شکست 4 بر یک را بر تیم فرهاد مجیدی تحمیل کرد.

سیل اعتراض‌ها به مجیدی

اگرچه فرهاد مجیدی مدت زیادی است هدایت تیم‌ملی امید را برعهده گرفته، اما او در اردوی تاشکند و دو مسابقه دوستانه با ازبکستان سومین و چهارمین تجربه سرمربیگری‌اش را روی نیمکت این تیم پشت سر گذاشت. کاپیتان محبوب استقلال که با چهار بار تجربه سرمربیگری موقت در استقلال هدایت امیدها را برعهده گرفت، از روز اول حضورش منتقدان زیادی داشت و حالا دو شکست اخیر باعث شده بار دیگر حرف از کم‌تجربه‌بودن مجیدی و ناکامی قابل پیش‌بینی‌اش توسط کارشناسان و اهالی فوتبال وسط بیاید. فرهاد حالا سیبل اعتراضات شده و البته که این موضوع تمرکز او را هم به هم می‌ریزد.

حمایت فدراسیون‌نشینان و پایه‌های سست صندلی فرهاد

در چنین شرایطی که برای تیم امید پیش آمده، خیلی از اهالی فوتبال اعتقاد دارند فرهاد مجیدی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و خواهان تغییر در رأس کادرفنی شده‌اند، اما مسأله اصلی حمایت قاطعانه مهدی تاج و برخی نزدیکانش در فدراسیون فوتبال از سرمربی امید است. در این خصوص شنیده می‌شود که حمید استیلی، مدیر تیم امید نیز از شرایط فنی امیدها راضی نیست، اما از آنجایی که با نظر مستقیم تاج و نزدیکانش در داخل فدراسیون مجیدی هدایت امیدها را برعهده گرفته، آنها فعلا راه حمایت را در پیش گرفته‌اند.

ماجرای مشکوک امید نمازی چیست؟

چند روز قبل بود که حمید استیلی، مدیر تیم امید اعلام کرد حضور مربی اسپانیایی مدنظر فرهاد مجیدی در کادر فنی امیدها منتفی شده و یک مربی ایرانی اضافه خواهد شد. در اردوی تاشکند مشخص شد نام این مربی ایران امید نمازی است. فردی که چندین سال در تیم‌ملی بزرگسالان دستیار کارلوس کیروش بود، سال‌ها در آمریکا تجربه مربیگری دارد و در ایران نیز هدایت استیل‌آذین و ذوب‌آهن را انجام داده است. همین رزومه تجربه بیشتر او نسبت به فرهاد مجیدی را نشان میدهد. حال با چه استدلالی نمازی قبول کرده که به‌عنوان دستیار مجیدی کار کند؟ آن هم در شرایطی که گفته می‌شود فرهاد شخصا تمایلی به اضافهشدن نمازی نداشته و فدراسیون این مربی را به او تحمیل کرده است. اتفاقی که بی‌تردید در آینده مشکل‌ساز میشود. اما یک فرضیه دیگر هم مطرح است. اینکه مسئولان تیم امید با اضافه‌کردن نمازی به دنبال آن هستند تا فضا را برای مجیدی تنگ کنند و او نتواند به کارش ادامه دهد، تا نمازی امور فنی را در دست بگیرد. البته که این مسأله از سوی هیچ مقام مسئولی تایید نمی‌شود.

حسرتمان 48 ساله می‌شود؟

تیم امید حال وروز خوبی ندارد؛ اگرچه همچنان ته دلمان امیدی داریم که تیم کنونی بتواند طلسم نرفتن به المپیک را بشکند، اما اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، تیمی که مقابل ازبکستان با اخلاف گل بالا بازنده می‌شود، چگونه می‌خواهد مقابل حریف‌های قدری مثل کره‌جنوبی و ژاپن ایستادگی کند؟ به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون و تیم امید باید هرچه سریع‌تر فکری کنند تا اگر حتی قرار نیست به المپیک توکیو نیز صعود کنیم، آبروریزی بزرگی در مسابقات مقدماتی را تجربه نکنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.