«Robovie»: لطفا ماسک بزنید!

ژاپنی‌ها رباتی به کار گرفته‌اند که مودبانه از مردم می‌خواهد ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند

ژاپنی‌ها برای مبارزه با پاندمی کرونا ربات‌ها را به میدان آورده‌اند. رباتی که «Robovie» نام دارد، از لیزر برای اندازه‌گیری فاصله اجتماعی استفاده می‌کند، مودبانه از مردم می‌خواهد ماسک بزنند و آنان را در اطراف فروشگاه راهنمایی می‌کند. سازندگان Robovie معتقدند بیشتر مردم وقتی ربات از آنان می‌خواهد ماسک بزنند، کمتر احساس خجالت می‌کنند تا همنوع چنین درخواستی از آنان کند.

فروشگاهی در ژاپن برای اطمینان از ماسک‌پوشیدن مشتریان، ربات‌ها را به کار گرفته است، چراکه این کشور برای موج سوم احتمالی ویروس کرونا آماده می‌شود.

رباتِ «Robovie» که موسسه بین‌المللی تحقیقات پیشرفته ارتباطات از راه دور در کیوتو آن را طراحی کرده است، قادر است مشتریانی را که ماسک به صورت ندارند، شناسایی کند و مودبانه از آنان بخواهد ماسک بزنند.

این ربات همچنین زمانی که مشتریان در صف انتظار برای پرداخت، فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، به میدان می‌آید!

این آزمایش، که هفته گذشته در فروشگاه باشگاه Cerezo Osaka -تیم فوتبال حرفه‌ای در ژاپن- آغاز شد، حداقل تا پایان این ماه ادامه دارد.

 «Robovie» از لیزر برای اندازه‌گیری فاصله اجتماعی استفاده می‌کند، مودبانه از مردم می‌خواهد ماسک بزنند و آنان را در اطراف فروشگاه راهنمایی می‌کند.

سازندگان Robovie  که پشت انبوهی از نوآوری‌های رباتیک قرار دارند، امیدوارند این آزمایش ارتباط نزدیک بین خریداران و کارکنان را کاهش دهد. آنان معتقدند بیشتر مردم وقتی ربات از آنان می‌خواهد ماسک بزنند، کمتر احساس خجالت می‌کنند تا همنوع چنین درخواستی از آنان کند.

به گفته خبرگزاری کیودو،  Robovie که مجهز به اطلاعات از قبل بارگیری‌شده در مورد چیدمان فروشگاه است، از دوربین و سنسور برای مشاهده حرکت افراد و از لیزر برای اندازه‌گیری فاصله بین آنان استفاده می‌کند.

همچنین هنگامی که فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک انجام نمی‌شود- اقدامی پیشگیرانه که معمولا در ژاپن پذیرفته شده است- Robovie مشتریان را در اطراف فروشگاه راهنمایی می‌کند.

درحالی که ژاپن از اوج‌گرفتن موارد ابتلا به کووید-19 و مرگ‌ومیر بر اثر آن- که در کشورهای دیگر دیده می‌شود- جلوگیری کرده است، افزایش اخیر مبتلایان روزانه به کووید-19 در این کشور درخواست اقدامات جدید برای جلوگیری از پُرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها با نزدیک‌شدن به زمستان را در پی داشته است.

به گفته رسانه NHK، این کشور از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، 119هزار و 420 مورد ابتلا و یک‌هزار و 908 مرگ داشته است.

سازندگان Robovie امیدوارند این ربات ارتباط نزدیک بین خریداران و کارکنان را کاهش دهد. آنان معتقدند بیشتر مردم وقتی ربات از آنان می‌خواهد ماسک بزنند، کمتر احساس خجالت می‌کنند تا همنوع چنین درخواستی از آنان کند.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن گفته است هیچ برنامه‌ای برای تجدیدنظر در یارانه گردشگری داخلی یا اعلام وضعیت اضطراری نیست.

جزیره هوکایدو، مقصد محبوب گردشگری در ژاپن، بیش از 200 مورد ابتلا در چهار روز پی درپی گزارش کرد. بیش از 12 مورد ابتلا در نزدیکی جزیره ریشیری گزارش شد، که مردم محلی در این‌باره بازدیدکنندگانی را که از طرح Go To travel scheme یا یارانه تعطیلات استفاده کرده‌اند، مقصر می‌دانند.

نظرسنجی خبرگزاری کیودو نشان داد که 84درصد پاسخ‌دهندگان نگران شیوع بعدی کووید-19 هستند؛ بیش از 68درصد هم گفته‌اند دولت باید برنامه‌های بهداشت عمومی خود را بر اقتصاد اولویت دهد.

نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفتند آنان با تمدید طرح Go To  بعد از پایان ژانویه- که شایعه شده- مخالف‌اند.

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.