استارت آرام ويلموتس در سرزمين ناآرام

با این‌که شرایط سیاسی فعلی در هنگ‌کنگ و آب‌وهوای شرجی این کشور کمی نگرانی برای ملی‌پوشان فوتبال ایران به وجود آورده بود و از سوی دیگر بازیکنان تیم حریف هم از رقم‌زدن یک اتفاق بزرگ در بازی با ایران خبر داده بودند، شاید کمتر کسی حتی فکر می‌کرد تیم‌ملی با تعداد گل‌های کم از سد حریف نه‌چندان مطرح خود عبور کند.

با این‌که تیم‌ملی دیروز با یک بازی نسبتا منظم سه امتیاز اولین بازی خود در مقدماتی جام‌جهانی 2019 را از هنگ‌کنگ گرفت، اما شاید انتظار می‌رفت بیش از دو گل وارد دروازه تیمی که بیش از 100 پله از ایران در رده‌بندی فیفا پایین‌تر است، شود.

مارک ویلموتس در اولین تجربه سرمربیگری خود روی نیمکت ایران در یک بازی رسمی ترکیبی شبیه دوران سرمربیگری کی‌روش را از ابتدا به زمین فرستاد و شاید مهم‌ترین تغییر ورود مهدی ترابی از ابتدا به زمین و نیمکت نشین کردن پورعلی گنجی در خط دفاعی بود.

نقش سردار آزمون در زمین هم برای خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال، جدید و کمی عجیب بود. او که در چند ‌سال اخیر گلزن‌ترین مهاجم تیم‌ملی بوده، بیشتر در نقش پاسور ظاهر می‌شد و کریم انصاری‌فرد در نوک خط حمله قرار داشت.  اتفاقا گل اول تیم‌ملی هم روی همکاری همین دو و با ضربه چکشی سردار به دست آمد و دقایقی بعد روی سانتر سردار، ضربه قیچی کریم به تیر دروازه برخورد کرد.  وحید امیری، علی کریمی و اشکان دژاگه سه بازیکن تعویضی تیم ویلموتس بودند؛ اگرچه گل دوم هم قبل از ورود این سه بازیکن توسط کریم انصاری‌فرد روی پاس جهانبخش به دست آمد.

به هر حال ایران گام اول را با کسب سه امتیاز برداشت و یک ماه دیگر دومین بازی خود را در تهران مقابل کامبوج برگزار می‌کند؛ اما شاید هنوز تیم ویلموتس نیاز به کار دارد، تا در برابر حریفان سرسخت‌تر به میدان برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.