افزایش سیگنال‌های مثبت برای بازار بورس

بورس آذرماه را هم با صعود شروع می‌کند

پیش‌بینی کارشناسان بورسی برای هفته جاری این است که احتمالا بورس همچنان به روند صعودی هفته گذشته خود ادامه خواهد داد. سیگنال‌های مختلفی برای بورس هفته آینده قابل مشاهده است.

شهروند آنلاین: بورس آذرماه را هم با صعود شروع می‌کند؟ این پرسشی است ک سهامداران به دنبال جواب آن هستند. پیش‌بینی کارشناسان بورسی برای هفته جاری این است که احتمالا بورس همچنان به روند صعودی هفته گذشته خود ادامه خواهد داد. سیگنال‌های مختلفی برای بورس هفته آینده قابل مشاهده است.

مهم‌ترین سیگنال مثبت برای بورس دو هفته تعطیلی کشور برای مقابله با کروناست. در این بازه دو هفته، گر چه بازار‌های دیگری مانند طلا و ارز نصف و نیمه تعطیل هستند، اما بازار بورس طبق مصوبه ستاد ملی کرونا می‌تواند به کار خود ادامه دهد. این فرصت خوبی برای بازار بورس است تا بتواند از تعطیلی رقبای خود استفاده کند.

همچنین فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد وضعیت بازار سرمایه گفت: «بازار سهام طبیعتا روندی دارد که با تصمیماتی که اخیرا در شورای‌ عالی بورس اتخاذ شد یک سری عوامل محرک تقاضا تقویت شد و به جریان افتاد و به نظر می‌رسد شرایط تداوم یابد.» او با بیان اینکه خوشبختانه تمام عوامل پایداری روند وجود دارد، گفت: «در شرایطی که پایداری ادامه یابد این آمادگی وجود دارد که بتوانیم با عرضه اولیه‌ها یک ثبات مستمر را در بازار ایجاد کنیم.»

سیگنال‌های مثبت دیگر برای بازار بورس اخباری است که از سوی مجلسی‌ها در این مدت مخابره شده است. نمایندگان مجلس طی اظهارات خود از اجرای اقداماتی برای بهبود بازار سهام صحبت کرده‌اند. در همین زمینه رئیس مجلس به تعارض منافع اشاره کرده و گفته این مانع اصلی حل مشکلات بورس است. به نظر می‌رسد، منظور رئیس مجلس از تعارض منافع، اختلافات میان دستگاه‌های اجرایی و دولتی در عرضه اولیه‌ها و عملکرد حقوقی‌ها در بورس است.

همچنین طی روز‌های اخیر شاهد افت قیمتی شدید در بازار طلا و دلار بوده‌ایم که شاید این هم سیگنال مثبتی برای بازار سهام باشد و نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه حرکت کند.

هر چند همچنان باید در انتظار روز‌های آتی معاملات و ثبات بیشتر در بازار سهام بود، اما توصیه کارشناسان به سهامداران این است که استمرار داشته باشند و به جای ناامیدشدن و خروج آنی از بازار سرمایه، سبد پرتفوی خود را طوری آرایش کنند که نوسان‌های بازار چه مثبت چه منفی ضعیف‌ترین ضربه را به آنها بزند. همچنان پیکان توصیه‌ها به سمت خرید سهام صنایع بزرگ و مادر است و این روز‌ها شاید بورس کالا باید سهم بیشتری در سبد پرتفوی شما به خود اختصاص دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.