ربیعی: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است

سخنگوی دولت از فراهم بودن زیرساخت حضور زنان در ورزشگاه‌ها خبر داد

سخنگوی دولت با تاکید بر موافقت دولت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: بنا بر گزارشی که وزیر ورزش به دولت داده است، ورزشگاه‌های ما برای ورود زنان در بازی‌های ملی و لیگ داخلی از زیرساخت لازم برخوردارند.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی با اشاره به مطالبات اجتماعی به‌خصوص در حوزه زنان تصریح کرد: باید با همه ملاحظاتی که حضور تضمین شده زن را در آینده به دنبال داشته باشد ما اعتقاد به یک گام به پیش، و ۱۰ گام به پس نداریم و معتقدیم که حضور زنان و خواست زنان برای حضور در جایگاه‌ها و پایگاه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی حرف درستی است.
وی با بیان این که سهم ۳۰ درصدی مسئولیت زنان در برخی  وزارتخانه ها محقق شده است، ‌گفت: در دو جلسه گذشته دولت، خانم ابتکار گزارشی درخصوص حضور زنان در مناصب مدیریتی ارائه کرد و رئیس جمهوری به دستگاه‌هایی که در این زمینه عقب ماندگی داشتند، تاکید کرد که باید این فاصله را در فرصت باقی مانده محقق کنند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها و موضوع (سحر. خ) در جلسه یکشنبه گذشته دولت نیز مطرح شد و نظر دولت به طور کلی موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است.

زیرساخت لازم برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم است

ربیعی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای ورود زنان به استادیوم‌ها شامل،  ورود و معبر و مکان جداگانه، سرویس و خدمات جداگانه در تمامی ورزشگاه ها که بازی‌های ملی و لیگ برگزار می‌شود فراهم شده است. بنا بر گزارشی که آقای سلطانی فر به دولت داده است، هیچ ورزشگاهی نیست که این زیرساخت‌ها را در آن وجود نداشته باشد.
وی یادآور شد: فعلا برای همه دیدارهای ملی برنامه‌ریزی صورت گرفته و خانم‌ها می‌توانند در این دیدارها حضور داشته باشند و هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه هایی که مسئولیت انتظامی و امنیتی نیز در حال برقراری است.
سخنگوی دولت گفت: با رعایت ملاحظات شرایط به سمتی می‌رود که برای حضور زنان در مسابقات لیگ هم آمادگی داشته باشیم در جلسه امروز هیات دولت نیز تاکید شد که سرعت تصمیم‌گیری در این زمینه افزایش پیدا کند.
ربیعی با ابراز امیدواری نسبت به مناسب شدن فضای استادیوم‌ها اضافه کرد: به تماشاگران مرد که به استادیوم‌ها می‌روند نیز توصیه‌ می‌کنم که ملاحظات اخلاقی برای حضور زنان صورت بگیرد و رفع نگرانی‌هایی که برخی‌ها دارند که البته ما به همه این نگرانی‌ها هم احترام قائل هستیم، این نگرانی‌ها باید رفع شود. و نوع حضور مردم به‌خصوص در مسابقات لیگ و چند مسابقه مخصوص لیگ، می‌تواند کمک کند که این حضور، حضور بااطمینان‌تری باشد.
وی در حال حاضر نیز در مسابقات سالنی همچون بسکتبال، والیبال و هندبال بانوان‌ حضور دارند و آنچه که اعلام کردم بنای دولت به تمهید برای حضور زنان در استادیوم‌ها است.

موضوع خودسوزی هوادار زن فوتبال بررسی می‌شود

سخنگوی دولت در خصوص مرگ یکی از هواداران زن فوتبال گفت: در این باره گزارش های تهیه و ابعاد موضوع بررسی خواهد شد؛ منتظر هستیم که گزارشی آماده و ابعاد موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

او با بیان اینکه عاشورا همیشه عامل وحدت ملی ما  و عامل وحدت مسلمانان بوده است، از همه سخنرانان، وعاظ، عالمان که مصایب  و مسائل عاشورا را تبیین کردند، تشکر کرد و گفت: از حادثه پیش آمده در شهر کربلا ابراز تاسف می‌کنیم و به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت می‌گوییم؛ هیچ ایرانی در این حادثه فوت نکرده و حال زخمی‌های ایرانی این حادثه خوب است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. شهروند می‌گوید

    خدا لعنت کند آدمهای متعصب نادان جاهل احمق را که ملتی را با جهل خود به نابودی کشاندن.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.