آذرِ بارانی در محدودیت‌های جدید کرونایی

آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد

روز جمعه از سمت غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده که ۲۰ استان را تحت‌تأثیر خود قرار خواهد داد.

شهروندآنلاین- بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز در گیلان و مازندران بارش باران گاهی وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، خراسان‌شمالی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در استان گیلان بیشتر است.

آسمان ۲۰ استان بارانی می‌شود

امروز جمعه از سمت غرب کشور سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی و در گیلان و غرب مازندران، غرب سمنان، استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، شمال کهگیلویه‌وبویراحمد و نیمه شمالی خوزستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی به ارتفاعات غرب و شمال‌غرب بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش در روز جمعه در استان‌های لرستان، ایلام، شمال خوزستان، کرمانشاه و کردستان بیشتر است.

شنبه با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی در غرب شمال‌غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب‌غرب و شمال‌شرق و شمال و دامنه جنوبی البرز رخ خواهد داد. در مناطق مستعد در غرب و جنوب‌غرب ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

شدت بارش شنبه در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، نیمه شمالی بویراحمد، نیمه شمالی خوزستان و نیز در استان تهران و البرز بیشتر است.

در روز یکشنبه بیشتر مناطق کشور به جز جنوب‌شرق بارش باران در ارتفاعات و مناطق سرسبز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه در شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و دامنه جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق صنعتی بارش برف رخ می‌دهد.

هوای تهران فعلا قابل قبول است

گفتنی است بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هوای پایتخت قابل قبول است. شاخص کیفیت هوا درحال حاضر روی عدد ۵۹ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته به‌طور میانگین روی عدد ۷۱ قرار داشت و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود.

تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا ۱۵روز هوای پاک، ۱۷۴ روز هوای قابل قبول، ۵۴روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و دو روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت ۲۵ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول، ۳۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.