بهروز افخمی: مگر 600 کشته روزانه یک فاجعه وحشتناک است؟

نامه عجیب بهروز افخمی به وزیر بهداشت

بهروز افخمی نوشته: حکیم واقعی آن است که وقتی فهمید در برابر یک بیماری ناشناخته کاری ازش برنمی‌آید به‌جای امر‌ونهی کردن و زور گفتن به مردم، رک و پوست‌کنده و راحت بگوید شفا پیش خداست!

شهروند آنلاین: بهروز افخمی که کارنامه پرباری در زمینه ایراد سخنان عجیب و غریب دارد، از دور جدیدی از صحبت‌های جالب خود، در نامه‌ای که به وزیر بهداشت نوشت، رونمایی کرد. صحبت‌هایی که در ساعاتی که از انتشارشان می‌گذرد، در فضای مجازی توجهات بسیاری به خود جلب کرده و در سایت‌ها و کانال‌های متعددی دست به دست می‌شود.

حاشیه‌سازی لازم است؟

صحبت‌های بهروز افخمی خطاب به وزیر بهداشت و معاونش، در شرایطی که 9ماه از تعطیلی سینماها می‌گذرد و در آستانه ورشکستگی کامل سینمای ایران قرار داریم، انتقادات گسترده‌ای را موجب شده است که در حال حاضر سینمای ایران به آخرین چیزی که نیاز دارد، جنجال و حاشیه است، اما با این حال کسانی که با سابقه بهروز افخمی و سخنان جالب او درباره بازیگرانی مانند داریوش ارجمند، یا درباره چهره‌هایی چون صادق هدایت آشنایی دارند، چندان از صحبت‌های اخیر بهروزخان تعجب نکرده‌اند.

بهروزخان دانشمند‍!

بهروز افخمی در متن عجیب و مفصلی که خطاب به وزیر بهداشت نوشته؛ درباره کرونا ادعاهای اثبات نشده‌ بی‌شماری مطرح کرده، از ادعا و استدلال‌هایش درباره کم‌اهمیت بودن این ویروس تا مقایسه‌اش با آنفلوآنزا، از اشاره به تئوری اثبات‌نشده خودایمنی پس از بیماری تا ارایه‌ آماری درباره عدم ابتلای سنین پایین؛ اما شاهکار اصلی او را در قالب ادعای ماندگار او می‌توان دید: «لیبرال دموکراسی که به‌پایان خط رسیده، این ویروس را برای مبارزه با نئوفاشیست‌هایی مثل دونالد ترامپ، جانسن، نتانیاهو و مکرون منتشر کرده، اما آینده‌ جهان، جدال میان نوفاشیسم و اسلام انقلابی است»!

کدام فاجعه؟‍!

افخمی نوشته: «صداوسیما و رسانه‌های دیگر بنابر دستور یا صلاحدید شما و پزشکان و کارشناسان تحت امر شما هر روز آهنگ‌های ترسناک می‌زنند و به دلیل رکوردشکنی تلفات کرونا به مردم تسلیت می‌گویند و هر روز را بدترین روز می‌نامند. مجریان تلویزیون به فرمان شما ماسک زده‌اند. مقامات کشوری و لشگری ماسک زده‌اند. مردم توی خیابان حتی اگر کرونا گرفته باشند و ایمن شده باشند باید ماسک بزنند یا آماده بگومگو و دعوا با همشهریانی باشند که آنها را به خاطر نزدن ماسک فحش می‌دهند و تحقیر می‌کنند. مردان توی خانه باید ماسک به صورت بزنند یا صابون جنگ و دعوا با همسران را به تن بزنند. فاصله اجتماعی همه جا حتی توی خانه باید حفظ شود! مردان که خانه‌نشین شده‌اند و به چه‌کنم و چه‌کنم افتاده‌اند باید مراقب باشند که از بچه‌ها دور بمانند و یک گوشه بنشینند و توی سر خودشان بزنند».

افخمی در ادامه پرسیده: «چرا ورزش و گردش و کسب و کار مردم را تعطیل کرده‌اید و چرا دارید کسادی افسردگی و ورشکستگی فراگیر را دامن می‌زنید؟ چرا آمار و ارقام را درست وارسی نمی‌کنید و چرا به جای تحلیل درست از آمار، نتایج دراماتیک و دلبخواهی می‌گیرید؟ چرا این توهم را القا می‌کنید که روزی 400 تا 600 کشته برای شیوع کامل کرونا یک فاجعه وحشتناک است؟».

این کارگردان در پایان نامه خود به وزیر بهداشت نوشته: حکیم واقعی آن است که وقتی فهمید دربرابر یک بیماری ناشناخته کاری ازش برنمی‌آید به‌جای امر و نهی کردن و زور گفتن به مردم، رک و پوست‌کنده و راحت بگوید دوا پیش ما نیست و شفا پیش خداست!

متن کامل نامه بهروز افخمی را این‌جا بخوانید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.