آمریکا معافیت ۴۵روزه صادرات برق ایران به عراق را تمدید کرد

در مورد معافیت تا پیش از مراسم تحلیف در بیستم ژانویه، دولت ترامپ تصمیم می‌گیرد

دولت ترامپ روز جمعه، معافیت صادرات برق ایران به عراق را ۴۵روز دیگر تمدید کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «وزارت خارجه معافیت تحریمی برای عراق به منظور مشارکت در مبادلات مالی مرتبط با واردات برق از ایران را مورد بررسی مجدد قرار داد.»

دولت ترامپ، معافیت صادرات برق ایران به عراق را ۴۵روز دیگر تمدید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا این معافیت را برای ۴۵روز دیگر تمدید کرده و قرار است تا پیش از مراسم تحلیف در بیستم ژانویه، دولت ترامپ تصمیم بگیرد که آیا آن را تمدید کند یا برای همیشه متوقف کند.

بر اساس این گزارش، معمولا این معافیت ۱۲۰روز بود. اما زمان این معافیت در تابستان به ۶۰ روز کاهش یافت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «وزارت خارجه معافیت تحریمی برای عراق به منظور مشارکت در مبادلات مالی مرتبط با واردات برق از ایران را مورد بررسی مجدد قرار داد.»

«این معافیت تضمین می‌کند درحالی که عراق گام‌هایی برای کاهش وابستگی به واردات انرژی ایران برمی‌دارد، توانایی تأمین نیاز‌های انرژی خود در کوتاه‌مدت را داشته باشد.»

در عمل، این تصمیم برای فشار به دولت عراق است. آمریکا از معافیت تحریمی و تهدید به خروج سفارتش از بغداد به‌عنوان اهرمی برای فشارآوردن به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق برای کاهش وابستگی دولت کشورش به ایران و تضعیف تأثیر نیرو‌های مورد حمایت ایران در عراق استفاده کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.