تمدید تعلیق جودوی ایران تا ژانویه 2021!

تعلیق جودوی ایران باز هم تمدید شده، اما گویا کسی به فکر رفع آن نیست!

همین حالا 14 ماه از تعلیق جودوی ایران می‌گذرد و ورزشکاران این رشته همچنان چشم‌انتظار یک اتفاق مثبت هستند، اما این وضعیت حداقل دو، سه ماه دیگر هم ادامه خواهد داشت.

شهریورماه سال 98 بود که بعد از جنجال‌های مربوط به سعید ملایی در مسابقات جهانی ژاپن و ادعای او مبنی بر اجبار به باختن برای رویارونشدن با نمایندگان رژیم صهیونیستی، فدراسیون جهانی جودو حکم به تعلیق جودوی ایران داد.

حالا 14 ماه از آن اتفاق گذشته و در این مدت هیچ تیمی از ایران به مسابقات بین‌المللی اعزام نشده است و جودوکاران عملا فعالیت خاصی را انجام نمی‌دهند. این در حالی است که جودو یک رشته المپیکی به شمار می‌رود و با این وضعیت ایران نه‌تنها شانسی برای کسب سهمیه ندارد، بلکه عملا تیم‌ملی هم وجود نخواهد داشت.

تنها اقدام ایران شکایت به دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) بود که به دلیل شیوع کرونا چند ماهی تشکیل این دادگاه به تعویق افتاد و در نهایت شهریورماه سال‌جاری جلسه رسیدگی برگزار شد. هیأت اعزامی ایران اعلام کرد به خوبی توانسته از حق جودوی ایران دفاع کند، اما دادگاه CAS فرصت یک ماهه‌ای به دو طرف داد تا توافق کنند.

این فرصت هم مدت‌هاست به پایان رسیده و همه منتظر اعلام رأی نهایی از سوی CAS هستند، چون ایران حاضر به توافق با فدراسیون جهانی نشد. در واقع مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش اعلام کردند شروط غیرمنطقی از سوی مسئولان فدراسیون جهانی برای انجام توافق اعلام شده است.

حالا هم فدراسیون جودو بعد از دریافت ایمیلی از سوی دادگاه بین‌المللی ورزش، خبر تمدید تعلیق جودو تا سال 2021 را اعلام کرده است.

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو با تأیید این خبر در این‌باره می‌گوید: «با توجه به عدم توافق دو طرف پرونده در مدت یک ماهی که از سوی سرداور تعیین شده بود، دادگاه CAS روز جمعه سی‌ام آبان ماه با ارسال ایمیلی اعلام کرد که زمان مهلت ابلاغ رأی را تا بیست‌ونهم ژانویه ٢٠٢١ تمدید کرده است. به نظر می‌رسد داوران زمان بیشتری برای بررسی با توجه به حساسیت پرونده نیاز داشتند.»

اعلام تاریخ بیست‌ونهم ژانویه 2021 یا نهم بهمن ماه سال 99 یعنی باز هم تعلیق جودوی ایران ادامه دارد و باید همه ورزشکاران این رشته در انتظار بنشینند و امیدوار باشند که رأی از سوی CAS به سود ایران صادر شود؛ وگرنه این داستان وارد فاز جدیدی خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.