چرا پرسپولیس صلابت 4سال گذشته را ندارد؟

یک پیشکسوت می‌گوید پنجمین قهرمانی متوالی سرخ‌ها به خطر افتاده است

پرسپولیس اگرچه روز گذشته مقابل نفت آبادان به برد رسید و 4 امتیازی شد، اما هواداران این تیم از سبک بازی شاگردان یحیی گل‌محمدی رضایت ندارند؛ سرخپوشان تهرانی زیبا بازی نمی‌کنند و مشخص است که مشکلات فنی متعددی دارد.

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌برتر که چهار دوره متوالی جام را به آغوش کشیده، در شرایطی لیگ‌برتر بیستم را شروع کرده که هوادارانش انتظار دارند پنجمین قهرمانی متوالی را نیز کسب کند. این تیم اما حالا با گذشت دوهفته از رقابت‌ها نشان داده با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد که ممکن است در ادامه مسیر برایش مشکل‌ساز شود.

پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی چند ستاره تأثیرگذار خود از جمله مهدی ترابی، علی علیپور، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده و… را از دست داد و اگرچه نفرات دیگری را نیز به خدمت گرفت اما هنوز با تیمی که در سال های گذشته سراغ داشتیم، فاصله دارد.

سرخپوشان در هفته اول لیگ مقابل سایپای تهران با تساوی متوقف شدند و اگرچه روز گذشته در هفته دوم نفت آبادان را یک بر صفر بردند اما این پیروزی به سختی به دست آمد و حتی در دقایقی شاگردان یحیی گل‌محمدی شانس هم آوردند که برد را با تساوی یا باخت عوض نکردند.

مسأله اصلی در این خصوص ضعف‌های فنی است که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده‌اند. پرسپولیس به‌واقع مانند گذشته زیبا بازی نمی‌کند و همین مسأله باعث شده تا هواداران نیز از سبک بازی تیم‌شان راضی نباشند. از طرفی نگرانی‌هایی نزد هواداران و پیشکسوتان این تیم به وجود آمده که با ادامه روند کنونی این تیم دیگر نتواند قهرمان شود و جام را به رقبا بدهد.

ادموند بزیک، پیشکسوت ارزنده پرسپولیس درباره شرایط این تیم می‌گوید: «مسلما کادر فنی بیشتر از ما می‌داند که در چه نقاطی ضعف وجود دارد، اما نیاز است که خط حمله تقویت شود. البته حالا که زمان نقل‌وانتقالات تمام شده است، باید با همین بازیکنان کار را پیش برد و من هم نمی‌گویم این بازیکنان بد هستند و انتقادی به عملکرد آنها ندارم، اتفاقا معتقدم پرسپولیس مهاجمان خوبی دارد، اما برای تیمی که در سه جبهه می‌جنگد، نیاز است که بازیکنان بهتری هم در ترکیب باشند.»

مسأله اصلی در این خصوص ضعف‌های فنی است که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده‌اند. پرسپولیس به‌واقع مانند گذشته زیبا بازی نمی‌کند و همین مسأله باعث شده تا هواداران نیز از سبک بازی تیم‌‎شان راضی نباشند.

بزیک درباره انتظارات زیاد از پرسپولیس و اینکه این تیم می‌تواند این توقعات را برآورده کند، خاطرنشان کرد: «این فشار طبیعی است. پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی بوده و انتظارها از این تیم همیشه بالاست. حالا هم که چهار دوره قهرمان لیگ شده، این انتظار بالاتر رفته است، اما باید انتظار به حق باشد. تکرار موفقیت برای تیمی که چهار دوره قهرمان لیگ شده، سخت است، به این دلیل که اکنون همه مقابل پرسپولیس محکم‌تر بازی می‌کنند و مسلما صنعت نفت همان عملکردی را که برابر سایپا دارد، مقابل پرسپولیس ندارد. انگیزه‌ها مقابل پرسپولیس و تیم‌های دیگر برای همه رقبا متفاوت است و به نظرم برای عبور از این فشار و سد محکم رقبا، بازیکنان پرسپولیس هم باید با انگیزه بیشتر وارد زمین شوند.»

این پیشکسوت صحبت‌هایش را این‌طور به پایان برد: «من فکر می‌کنم پرسپولیس در دو بازی این فصل خود در لیگ، عملکرد قابل قبولی داشته است. میانگین موقعیت گل‌های ایجادشده در دو بازی ابتدایی خوب بوده است و پرسپولیس خوب می‌تواند خلق موقعیت کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.