سوفیا لورن و رقبای خاطره سازش

مریل استریپ، میشل فایفر، کیت وینسلت، الن برستاین و سوفیا لورن در خط آغاز رقابت اسکار

سوفیا لورن که سال‌هاست دور سینما را خط کشیده، امسال با فیلم «زندگی در پیش رو» به کارگردانی پسرش یک بار دیگر فرصت تاریخ‌سازی دارد

پولاد امین، شهروند آنلاین: هیچ می‌دانید «سوفیا لورن» که امسال بعد از سال‌ها به سینما برگشته، می‌تواند در ۸۶ سالگی هنوز مهم‌ترین هنرپیشه زن دنیای سینما باشد؟!

زندگی در پیش رو

سوفیا لورن که سال‌هاست عملا دور سینما را خط کشیده و بیشتر وقتش را با خانواده‌اش سپری کرده، امسال با فیلم «زندگی در پیش رو» به کارگردانی پسرش، «ادواردو پونتی»، یک بار دیگر به دنیای سینما و رقابت‌های هنری بازگشته است.

سوفیا لورن که اکنون ۸۶ ساله است، در فیلم «زندگی پیش رو» که سومین همکاری لورن و ادواردو پونتی به شمار می‌آید، نقش یک بازمانده هولوکاست به نام «مادام رزا» را بازی می‌کند که با یک پسربچه مهاجر سنگالی به نام مومو همراه می‌شود. منتقدانی که این فیلم را دیده‌اند، عقیده دارند که سوفیا لورن برای بازی در این فیلم یکی از شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود.

رقبای اسکاری

سوفیا لورن البته برای دریافت جایزه اسکار رقبای قدرتمند و خاطره‌سازی را پیش رو دارد. نشریه ورایتی در این مورد نوشته که رقابت بازیگران زن در اسکار امسال پر از چهره‌های قدیمی و باسابقه سینماست.

«مریل استریپ»، «میشل فایفر»، «الن برستاین» و «کیت وینسلت» از جمله بازیگرانی هستند که امسال فیلم‌های مهمی در اسکار دارند و سوفیا لورن هم می‌تواند این رقابت را پربارتر کند.

رکوردهای سوفیا

سوفیا لورن در کنار پسرش ادواردو پونتی

ستاره درخشان دوره طلایی هالیوود که پیش‌تر برای بازی در «دو زن» ساخته ویتوریو دسیکا اسکار گرفته، در صورتی که امسال در اسکار مورد توجه قرار گیرد، آمارها و رکوردهای مهمی را جابه‌جا خواهد کرد.

اسکار فیلم «دو زن» در سال ۱۹۶۲ سوفیا لورن را تبدیل به اولین بازیگری کرد که برای بازی در یک فیلم خارجی زبان موفق به کسب اسکار بازیگری شده است.

سوفیا البته در سال ۱۹۶۵ برای فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» ساخته دسیکا هم نامزد اسکار شده است. حالا نامزدی این بازیگر با فیلم جدیدش او را با سه نامزدی رکورددار نامزدی از طریق فیلم‌های خارجی‌زبان خواهد کرد.

سوفیا لورن که ۵۶ سال از آخرین نامزدی‌اش در اسکار می‌گذرد، با نامزدی در اسکار امسال هم‌چنین می‌تواند رکورد «هنری فوندا» را بشکند- که بزرگ‌ترین فاصله بین دو نامزدی را در اختیار دارد. هنری فوندا که در سال ۱۹۴۱ برای بازی در «خوشه‌های خشم» نامزد اسکار شده بود، در سال ۱۹۸۲ نیز برای بازی در فیلم «روی گلدن‌پاند» نامزد و برنده اسکار شد که به معنای فاصله ۴۱ ساله در بین ۲ نامزدی اوست.

سوفیا لورن در صورت نامزدی رکورد سالخورده‌ترین نامزد بخش بهترین بازیگر زن را نیز در اختیار خواهد گرفت. این رکورد در حال حاضر در دست «امانوئله ریوا» است که در ۸۵ سالگی برای فیلم «عشق» نامزد اسکار شده بود. اما اگر سوفیا لورن برنده اسکار امسال شود، نه تنها رکورد «جسیکا تاندی» را به عنوان سالخورده‌ترین برنده در بین زنان بازیگر می‌شکند، بلکه سالخورده‌ترین برنده اسکار تاریخ در تمام بخش‌ها خواهد شد.

البته باید توجه کرد که علاوه بر سوفیا لورن، «آنتونی هاپکینز» ۸۳ ساله نیز امسال می‌تواند تاریخ‌سازی کند و سالخورده‌ترین نامزد تاریخ سینما در بین بازیگران مرد باشد. آنتونی هاپکینز که امسال با فیلم «پدر» در رقابت اسکار حضور دارد، در صورت نامزدی رکورد ریچارد فارنزورث را که برای «داستان استریت» در ۷۹ سالگی نامزد اسکار شده بود، خواهد شکست. این بازیگر اگر هم برنده شود، رکورد هنری فوندا را می‌شکند که در ۷۶ سالگی اسکار گرفته بود.

گفتنی است که امسال ایتالیا با فیلم «زندگی پیش رو» شانس زیادی برای موفقیت در اسکار برای خود قائل است. این فیلم که با اقتباس از رمانی مطرح از رومن گاری به همین نام ساخته شده، می‌تواند سی‌ودومین نامزدی و پانزدهمین اسکار را برای ایتالیا در بخش فیلم‌های بین‌المللی به ارمغان آورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.