واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های ۴ تا ۷ از چهارشنبه

دولت در حمایت از معیشت و بهبود سبد غذایی خانوار کم‌درآمد، طرح کالابرگ الکترونیکی را با تخصیص اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی اجرا می‌کند. در فاز دوم این طرح که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۳ آغاز شد، دهکهای یک تا هفتم درآمد مشمول دریافت اعتبار هستند. در این گزارش، به طور کامل این طرح، میزان اعتبار و نحوه استفاده از آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش شهروندآنلاین، طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود.

دهک‌های اول تا سوم به‌ازای هر نفر 500هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به‌ازای هر نفر 350هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد، این اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد.

مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک با اشاره به آغاز طرح کالابرگ الکترونیک در دولت چهاردهم از 11 اسفندماه سال 1403 اظهار کرد: در این طرح،‌ دهک‌های یک تا هفت درآمدی مشمول شدند. مقرر شد به حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا سه درآمدی به‌ازای هر نفر براساس بعد خانوار 500هزار تومان و برای دهک‌های چهار تا هفت به‌ازای هر نفر 350هزار تومان واریز شود.

این اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک افزود: واریز اعتبار مرحله دوم طرح به حساب سرپرستان خانوارِ دهک‌های درآمدی اول تا سوم از 20 فروردین‌ماه بود. واریز اعتبار مرحله دوم طرح برای خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم از 27 فروردین‌ آغاز می‌شود. اعتبار طرح کالابرگ، جدای از اعتبار تخصیصی و پرداختی بابت یارانه ماهانه افراد است.

سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک گفت: از زمان اجرای مرحله دوم تاکنون بیش از 18میلیون نفر توانستند با موفقیت خرید خود را انجام دهند.  بالاترین درصد خرید مردم تاکنون هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم از گروه «حبوبات» بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.