خوشگذرانی‌های سولماز با سرقت از زنان بيمار

این زن ثروتمند پس از بیهوش کردن طعمه‌هایش طلاهای میلیونی آنها را می‌دزدید

در بيمارستان‌هاي تهران پرسه می‌زد. زنان بيمار را به‌عنوان طعمه انتخاب می‌کرد. مسمومیت، شگردش برای سرقت بود. این زن بیماران را مسموم و طلاهايشان را سرقت مي‌کرد. وقتی دستگیر شد ماموران پلیس دریافتند که او هیچ مشکل مالی نداشته است. خوشگذرانی و تفریح، تنها دلیل این زن میانسال برای سرقت از 15 بیمار بود. بیمارانی که با خوردن آبمیوه، قربانی یک سرقت میلیونی می‌شدند.

اواخر شهریورماه امسال بود که خبر یک سرقت به پلیس رسید. ماموران حراست بیمارستان امام‌حسین(ع) به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر سرقت در اين مرکز درماني را اعلام کردند. وقتي ماموران کلانتري 106 نامجو در محل حاضر شدند مشخص شد طلاهاي يکي از بيماران که زني 30 ساله بود سرقت شده است.

بعد از مطرح شدن شکايت، پرونده به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران براي رسيدگي تخصصي به کارآگاهان پایگاه سوم پليس آگاهي ارجاع شد.

 آشنایی با سولماز در محوطه بیمارستان

شاکي درباره جزیيات بيشتري از این ماجرا به ماموران پلیس گفت: «روز حادثه براي درمان به بيمارستان امام‌حسين(ع) مراجعه کردم. در اورژانس منتظر بودم که زني حدودا 50 ساله کنارم نشست. ما درباره مراجعه به بيمارستان با هم حرف زديم. او خودش را سولماز معرفي کرد. درباره علت مراجعه‌اش به بيمارستان صحبت‌هایی مطرح کرد. خیلی صمیمی برخورد کرد.»

بیهوشی و سرقت

این زن درباره نحوه سرقت نیز گفت: «لحظاتي که گذشت از کيفش يک آبميوه بيرون آورد و به من تعارف کرد. من هم از روي ادب قبول کردم. لحظاتي بعد از اينکه آبميوه را خوردم ناگهان سرم گيج رفت و بي‌حال شدم. آنجا بود که با کمک سولماز از اورژانس خارج شديم. در محوطه‌اي خلوت در حياط بيمارستان روي يک صندلي نشستم. بعد از آن ديگر چيزي به ياد ندارم. تا اينکه ساعتي بعد چشم باز کردم و متوجه شدم که آن زن، من را با آبميوه مسموم بيهوش کرده و 60 ميليون ‌تومان طلايي که همراهم بود را دزديده و فرار کرده است.»

10 شاکی دیگر

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد. کارآگاهان در جريان تحقيقات خود متوجه شدند که 10 شکايت مشابه به کلانتري‌هاي تهران گزارش شده است. بررسي شکايت‌هاي مطرح شده نشان داد مشخصاتي که شاکيان از متهم در اختيار پليس گذاشته بودند با هم مطابقت دارد. بنابراين مشخص شد که زنی ميانسال با پرسه در بيمارستان‌ها به اين شيوه درحال سرقت کردن است. در ادامه با اقدام‌هاي پليسي چهره وي به دست آمد و از سوي شاکيان هم شناسايي شد.

بازداشت پیش از اجرای نقشه

در ادامه کارآگاهان پليس با اطلاعاتي که در اختيار داشتند موفق شدند متهم را شناسايي کنند. آنها با هماهنگی‌های قضائی روز بیست‌وهشتم آبان‌ماه این زن را هنگام ورود به یکی از بیمارستان‌ها بازداشت کردند. کارآگاهان همچنين در بازرسي از کيف متهم آبمیوه و خرمای آلوده به داروهای بیهوشی را کشف کردند.

اعتراف به 15 سرقت

سولماز درتحقیقات اوليه اعتراف کرد که در يک‌سال گذشته 15 سرقت به شیوه بیهوشی انجام داده است. متهم درباره انگيزه‌اش از سرقت به ماموران گفت: «به دليل تأمین هزینه زندگی تصمیم گرفتم به اين شيوه سرقت کنم. من براي این کار به بيمارستان‌هاي شلوغ مي‌رفتم. بعد از پرسه، سوژه موردنظرم را انتخاب مي‌کردم. سپس به بهانه‌اي با او طرح دوستي مي‌ریختم. در فرصت مناسب او را با آبمیوه‌‌اي که از قبل آن را به داروهای خواب‌آور آلوده کرده بودم، بیهوش می‌کردم. بعد پول و طلاهايشان را سرقت مي‌کردم. اموال سرقت شده را هم به مالخري در شرق تهران مي‌فروختم و با پولش خوشگذراني مي‌کردم تا اينکه دستگير شدم.»

بازداشت مالخر

کارآگاهان به‌دنبال اظهارات سارق توانستند خریدار اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کنند. متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

طی بازرسی از خانه سارق مشخص شد وی هیچ‌گونه نیاز مالی نداشته و صرفاً به دلیل زیاده‌خواهی و خوشگذرانی، سرقت انجام داده است. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که او دارای یک سابقه کیفری در سال‌های گذشته به اتهام سرقت بوده است.

سردار «علیرضا لطفی» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در باره این پرونده گفت: «تاکنون 10 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند. همچنین متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار دارد.»

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.