زورگیری از 2 زن برای پرداخت مهریه

این مرد در اولین سرقتش در دام پلیس گرفتار شد

مردی مسلح زورگیر که از 2 زن زورگیری کرده بود، بعد از دستگیری اعتراف کرد که به خاطر پرداخت مهریه مجبور به انجام چنین کاری شده است. او توان پرداخت مهریه به همسرش را نداشت بنابراین با اسلحه‌ای که در خانه‌اش پنهان کرده بود نقشه یک زورگیری را اجرا کرد، اما خیلی زود در دام پلیس گرفتار شد.

شنبه‌شب گذشته در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، ماموران در جریان یک زورگیری قرار گرفتند. فرد مسلحی از دو زن، زورگیری کرده بود. بنابراین ماموران گشت عملیات کلانتری 134 شهرک قدس به نشانی اعلامی در محدوده سعادت‌آباد اعزام شدند.

با حضور گشت انتطامی در محل، ماموران کلانتری شهرک قدس مشاهده کردند، تعدادی از شهروندان دست‌وپای مردی 34 ساله را گرفته و سعی در دستگیری او دارند.

زورگیری از سرنشینان خودروی لوکس

با حضور ماموران در محل دو زن یعنی راننده و سرنشین یک خودروی لوکس، از مرد دستگیر شده، شکایت کردند. آنها به ماموران گفتند:  «ما در همین فروشگاه بودیم. دقایقی پیش از فروشگاه خارج و سوار بر خودرویمان شدیم. در این لحظه قبل از حرکت، متوجه شدیم که فردی درهای عقب خودرو را باز کرده و داخل خودرو شده است. او با سلاح گرمی که همراه داشت من را تهدید و از سرنشین خودرو خواست که طلاهایش را به او بدهد.»

شاکیان ادامه دادند:  «با تهدید مرد مسلح شروع به سروصدا و رها کردن خودرو کردیم. ما از خودرو پیاده شدیم و با کمک افراد عبوری موفق به دستگیری مرد مسلح شدیم و با پلیس 110 تماس گرفتیم.»

دزدی برای مهریه

با دستگیری مرد زورگیر و کشف یک قبضه سلاح گرم، متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به جرم خود اعتراف کرد. او انگیزه زورگیری را بدهی خویش از بابت مهریه همسرش اعلام کرد. این مرد در این‌باره به پلیس گفت:  «مدتی است که به پرداخت مهریه همسرم محکوم شده‌ام. اگر پرداخت نکنم به زندان می‌روم. از طرفی هیچ پولی هم نداشتم. برای همین مجبور شدم که دزدی کنم. راه دیگری برایم باقی نمانده بود وگرنه من اصلا اهل خلاف نبودم.»

زورگیری با اسلحه

متهم در ادامه صحبت‌هایش گفت:  «مدتی قبل سلاح گرم را پیدا کردم. در سقف خانه‌ام پنهان کرده بودم. از بابت مهریه همسرم در فشار مالی بودم که تصمیم به زورگیری گرفتم. اسلحه را از محل مخفیگاهم برداشتم. درحال پرسه‌زنی در اطراف فروشگاه بودم که طلاوجواهر همراه این دو خانم که درحال سوار شدن بر یک خودروی لوکس بودند نظرم را جلب و تصمیم به زورگیری گرفتم. فکر می‌کردم با همین یک‌بار کلی پول و طلا گیرم می‌آید و می‌توانم بدهی به همسرم را بپردازم. اما دستگیر شدم.»

سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» رئیس پلیس پیشگیری با اعلام این خبر برای جلوگیری از سرقت مشابه به شهروندان توصیه کرد:     «به محض اینکه داخل خودرویتان شدید در ابتدا قفل ایمنی خودرو را فعال و سپس با بستن کمربندی ایمنی شروع به حرکت کنید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.