کودکان می‌خواهند به مدرسه برگردند؛ به همین سادگی!

کودکان ایتالیایی در اعتراض به تعطیلی کووید-19 خارج از مدرسه درس می‌خوانند؛ وزیر آموزش ایتالیا واکنش نشان داد

کودکان ایتالیایی در اعتراض به تعطیلی کووید-19 خارج از مدرسه درس می‌خوانند. این اعتراض را آنیتا یاکوولی دوازده ساله در شهر تورین ایتالیا آغاز کرد. او می‌گوید پیامش این است: «مدارس امن است.» آنیتا که معتقد است «یادگیری در مدرسه حق کودکان است» به گاردین می‌گوید: «یادگیری از راه دور مشکلات بسیاری دارد، اما مشکل فقط این نیست. برخی از افراد حتی اتصال به اینترنت، فضای کار یا والدینی ندارند که بتوانند به آنان کمک و از آنان پشتیبانی کنند.» کودکان می‌خواهند به کلاس برگردند؛ به همین سادگی!

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: هوا این روزها در تورین، شهر شمالی ایتالیا سرد است، اما این مانع آنیتا یاکوولی در استمرار اعتراض به تعطیلی مدرسه‌اش نشده است، کودکان می‌خواهند به مدرسه برگردند؛ به همین سادگی!

از ششم نوامبر، هر روز – در حالی که مدارس در سراسر شهر تورین و منطقه وسیع‌تر Piedmont به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا بسته شده است- این دختر دوازده ساله در حالی که کلاه، دستکش و ماسک پوشیده، در خارج از مدرسه ایتالو کالوینو می‌نشیند و آموزش از راه دور را روی رایانه ادامه می‌دهد.

پشت سر او  پوستر دست‌نوشته‌ای است با این عنوان: «یادگیری در مدرسه حق ماست.»

آنیتا، کودک معترض به تعطیلی مدارس، معتقد است یادگیری از راه دور مشکلات بسیاری دارد. اما مهم‌تر از همه این است که برخی از افراد حتی اتصال به اینترنت، فضای کار یا والدینی ندارند که بتوانند به آنان کمک و از آنان پشتیبانی کنند.

این اعتراض در آغاز تک‌نفره بود، اما همکلاسی‌ها هم به آن پیوستند، قبل از اینکه این ابتکار و نوآوری در سراسر ایتالیا مطرح شود.

این ایده‌آل‌ترین روش برای مطالعه نیست، اما کودکان می‌خواهند به کلاس برگردند؛ به همین سادگی؛ پس از اینکه در موج اول همه‌گیری کرونا، ماه‌ها را محبوس در خانه و جلوی کامپیوتر سپری کرده‌اند.

آنیتا به گاردین گفت: «در ابتدای کار، وقتی آنها اعلام کردند مدارس تعطیل می‌شود، خوشحال بودیم زیرا هفته‌ها آزمون داشتیم و فکر می‌کردیم از آنها عبور کرده‌ایم و امتحانی در کار نیست، اما پس از آن، کار بسیار سنگین شد و ما خیلی خسته شدیم.»

او گفت: «یادگیری از راه دور بسیار سخت بود. یادگیری با این روش مشکلات بسیاری دارد. ممکن است اینترنت قطع شود و تو مجبور به دوباره‌کاری شوی. سپری کردن مدتی طولانی روبه‌روی صفحه نمایش، باعث از بین رفتن تمرکز، حواس‌پرتی و گیجی می‌شود و دیگر نمی‌توان یادگیری را ادامه داد. اما مشکل فقط این نیست؛ برخی از افراد حتی اتصال به اینترنت، فضای کار یا والدینی ندارند که بتوانند به آنان کمک و از آنان پشتیبانی کنند.»

کودکان می‌خواهند به مدرسه برگردند؛ به همین سادگی!
آنیتا و دوستش، جلوی مدرسه ایتالو کالوینو در شهر تورین. Photograph: Marco Alpozzi/AP

این اعتراض توجه لوسیا آزولینا، وزیر آموزش ایتالیا را جلب کرد. او با آنیتا تماس گرفت تا به او درود بفرستد و اعلام کند تمام تلاش خود را برای بازگشایی مدارس در اسرع وقت انجام می‌دهد.

آنیتا گفت: «پیامی که می‌خواهم بدهم این است که مدارس ایمن است. ما همیشه ماسک می‌پوشیدیم. پنجره‌ها باز بود و از ژل دست استفاده می‌کردیم.»

Piedmont در منطقه قرمز با خطر بالا قرار دارد، به این معنی که مردم فقط برای کار، بهداشت یا موارد اضطراری می‌توانند خانه را ترک کنند. رستوران‌ها هم مثل بیشتر مغازه‌ها تعطیل ‌است، اما مردم همیشه حق اعتراض دارند.

اکنون این حرکت آنیتا و دیگران را در سراسر کشور « Priorità alla Scuola» (اولویت با مدرسه) -جنبشی متشکل از معلمان و والدین که برای سیستم آموزشی بهتر می‌جنگد- تبلیغ و ترویج می‌کند.

دانش‌آموزان در تورین ایتالیا در خیابان درس می‌خوانند. Alessandro Di Marco/EPA

آنیتا، که درس مورد علاقه‌اش ریاضیات است، گفت فکر دقیقی در مورد آنچه می‌خواهد در آینده انجام دهد، ندارد، اما درصدد است با فعالیت‌هایش به مدارس کمک کند.

او گفت: «می‌خواهم خط مشی و سیاستی برای مدارس ایجاد کنم که از اهمیتی که شایسته آنند، برخوردار شوند.»

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.