لژيونر ايراني در برزخ فنا و بقا

محروميت 4 ماهه و جريمه 4‌ ميليون يورويي سامان قدوس را تهديد مي‌کند

سامان قدوس هر قدر تا چند ماه پيش در فوتبال فرانسه روزهاي خوبي را تجربه مي‌کرد، حالا درگير يک اتفاق عجيب‌وغريب شده است؛ بحران مالي در باشگاه اوسترسوند گريبان ستاره دومليتي ايراني- سوئدي را هم گرفته و احتمال دارد اين بازيکن 4 ماه از سوي کميته انضباطي فيفا محروم شود.

با شکايت اوئسکاي اسپانيا به کميته انضباطي فيفا، سرانجام اين نهاد بين‌المللي بعد از کشمکش‌هاي فراوان ستاره تيم‌ملي ايران و باشگاه آميان فرانسه را به همراه باشگاه اوسترسوند سوئد در قضيه انتقال تابستان گذشته سامان قدوس مقصر شناخت تا به اين ترتيب حکم سنگيني براي سامان و سوئدي‌ها صادر شود.

اين حکم در حالي ‌که قابل تجديد نظر است از سوي وکلاي باشگاه سوئدي در حال بررسي مجدد است اما احتمال فرار از آن بسيار اندک به نظر مي‌رسد. سايت fotbolldirekt سوئد در گزارشي پيرامون آخرين تحولات اين پرونده از تصميمي پرده برداشت که مي‌تواند عواقب سنگيني براي ستاره دومليتي ايران در پي داشته باشد. به نوشته اين سايت با حکم 4 ميليون يورويي فيفا عملا مشکلات مالي اوسترسوند بيشتر از هميشه شده است تا جايي که شنيده مي‌شود اگر مذاکرات با شهرداري و سهامداران براي تأمين منابع مالي براي فرار از بحران‌هاي مالي فراهم نشود، اين باشگاه اعلام ورشکستگي خواهد کرد.

در صورت اعلام ورشکستگي مشکلات سامان قدوس بيشتر از هميشه خواهد شد؛ چون بايد پرداخت جريمه 4 ميليون يورويي فيفا به اوئسکا را نيز به گردن بگيرد تا مجوز بازگشت به فوتبال حرفه‌اي را به دست بياورد. رقمي که پرداخت آن اصلا کار آساني به نظر نمي‌رسد و ممکن است دوران دوري از ميادين را براي اين ستاره 24 ساله بيشتر کند.

ويلن يکي از مقامات عاليرتبه باشگاه با تأييد اين‌که بدهي‌هاي باشگاه از رقم 15 تا 17‌ميليون يورو برآورد مي‌شود، مدعي شد که هيأت‌مديره باشگاه روز 17 سپتامبر جلسه‌اي اضطراري خواهد داشت. آيا فوتبال سامان تحت‌ تأثير اين اتفاقات قرار مي‌گيرد؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.